• Anonym (Undrande)

Normalt att känna detta vid urinvägsinfektion?

Ni som haft urinvägsinfektion någon gång, har allmäntillståndet försämrats och ni känt er sjuka och inte haft någon ork och även haft yrsel? Är det normalt för en vanlig urinvägsinfektion?

• Svar på tråden Normalt att känna detta vid urinvägsinfektion?
  • Anonym (Undrande)
    Dexter dot com skrev 2022-09-29 10:08:03 följande:

Har haft UVI många gånger men aldrig haft yrsel eller känt orkeslöshet.

Har du varit illamående då? Vad hade du för symptom? 
  • Dexter dot com
    Anonym (Undrande) skrev 2022-09-29 12:00:19 följande:
    Har du varit illamående då? Vad hade du för symptom? 
    Inget illamående. Värk i buk och konstant sveda i urinrör med urinträngningar hela tiden.
  • Anonym (hm)

Jag har haft så när infektionen spridit sig uppåt mot njurarna efter att jag fått fel antibiotika. Gjorde de odling?

• Anonym (Akut!)

NjurBäckenbottsinflammation! Du måste söka akut

• Anonym (Akut!)

Du kan ha fått blodförgiftning

• Anonym (Undrande)
    Anonym (hm) skrev 2022-09-29 17:58:51 följande:

Jag har haft så när infektionen spridit sig uppåt mot njurarna efter att jag fått fel antibiotika. Gjorde de odling?

Jag har inte sökt vård, man ska väl inte göra det när det är en vanlig urinvägsinfektion väl? Eller jag vet inte ens om det är en urinvägsinfektion men det verkar som det. 
  • Anonym (Akut!)
    Anonym (Undrande) skrev 2022-09-29 18:08:11 följande:
    Jag har inte sökt vård, man ska väl inte göra det när det är en vanlig urinvägsinfektion väl? Eller jag vet inte ens om det är en urinvägsinfektion men det verkar som det. 
    Nä, men om infektionen har spridit sig o du får dessa symtom så e de farligt!
  • Anonym (Lästips)
    Det stod i länken när man bör söka vård. Vid feber och allmänt påverkad ska man absolut söka vård. Min man fick njurbäckeninflammation och blev hastigt mycket sjuk. Hade han inte gått på V.c och fått antibiotika samma dag han blev dålig hade han fått läggas in.

Du bör åtminstone ta tempen och sen ringa 1177.
  • Anonym (Akut!)
    Anonym (Akut!) skrev 2022-09-29 18:11:31 följande:
    Nä, men om infektionen har spridit sig o du får dessa symtom så e de farligt!
    Du behöver en rejäl penicillin kur! O de fort!
  • Dexter dot com
    Du kan få antibiotika via urinkollen.se/ om din VC krånglar. Men självklart är det bäst att du lämnar ett urinprov imorgon.
  • Anonym (Alice)

Du ska söka vård senast imorgon!

Svar på tråden Normalt att känna detta vid urinvägsinfektion?