• Anonym (Tyra)

Varför väljer medelålder män yngre kvinnor? Galet

Så... då var min kusin en i mängden av medelålders män 50+ som lämnat sin fru och det ljuva livet med kommande pension, resor, fint hus, lugnare tempo där enbart kommande barnbarn trappar upp pulsen... till att falla pladask för en yngre kvinna i 30 års ålder. Och Suprice! Hon blev gravid. Oj oj.. min käre kusin kliar sig i håret. Hur kunder det ske? Det kunde man väl aldrig lista ut att en yngre barnlös kvinna vill ha barn.... suck...

inte nog med att man läser om galenskaper i tidningarna med kändisar. Nu har man ytterligare ett levande exempel i sin egen familj.

Hur orkar man som man börja om med en ny kull småbarn?? hur kan man då välja en yngre kvinna. Nåväl min kusins fru är visserligen sårad men när hon sitter på restaurang med ett glas vin i handen och flirtar med en ny så kommer han dra runt med vagn och jaga skrikande småbarn. 

• Svar på tråden Varför väljer medelålder män yngre kvinnor? Galet
  • Anonym (Kaffedraken)

Dom kanske valde varandra. Det klickade. Att hon är yngre kanske inte har nåt med saken att göra. 

• Anonym (Sängen)

Som man bäddar får man ligga?

Är han inte smart nog att förstå att någon yngre nog kommer vilja ha barn och hela det livet så får han väl skylla sig själv. Han är vuxen nog att förstå konsekvenserna...eller inte?

• Mrs Moneybags

Jag känner ingen som är medelålders och har en ung flickvän/pojkvän.

Men det kanske kommer. Så jättevanligt är det nog inte. 

Män orkar börja om med barn eftersom de inte tar hand om dem i samma utsträckning som mamman. Då är det enkelt att vara förälder!  

• Anonym (Tyra)
    Mrs Moneybags skrev 2022-09-30 08:59:56 följande:

Jag känner ingen som är medelålders och har en ung flickvän/pojkvän.

Men det kanske kommer. Så jättevanligt är det nog inte. 

Män orkar börja om med barn eftersom de inte tar hand om dem i samma utsträckning som mamman. Då är det enkelt att vara förälder!  

:) kanske är det så men jag tänker att där kommer det bli en krock då mamman kommer vara i sitt esse när det gäller jobb och karriär (hon är en karriärist med tydligen höga ambitioner) medan han då kommer få sköta markservice och barn eftersom han kommer gå i pension betydligt tidigare.

Haha jag kan inte se det framför mig att han skulle stå med dammmvippa och förkläde med barn hängande efter sig medan hon kommer hem i kostym och under varför maten inte står på bordet. Tror det kommer bli en krock mellan den yngre och äldre generationen av sällan skådad kraft.

synd bara att han inte hade förståndet att inse det. Tror en yngre tjej (där jämställdhet är en självklarhet) inte accepterar saker som hans tidigare fru accepterat.

• Mrs Moneybags
    Anonym (Tyra) skrev 2022-09-30 09:35:38 följande:

:) kanske är det så men jag tänker att där kommer det bli en krock då mamman kommer vara i sitt esse när det gäller jobb och karriär (hon är en karriärist med tydligen höga ambitioner) medan han då kommer få sköta markservice och barn eftersom han kommer gå i pension betydligt tidigare.

Haha jag kan inte se det framför mig att han skulle stå med dammmvippa och förkläde med barn hängande efter sig medan hon kommer hem i kostym och under varför maten inte står på bordet. Tror det kommer bli en krock mellan den yngre och äldre generationen av sällan skådad kraft.

synd bara att han inte hade förståndet att inse det. Tror en yngre tjej (där jämställdhet är en självklarhet) inte accepterar saker som hans tidigare fru accepterat.

Det kan ju vara en bra anledning att hon just skaffade en äldre man med mer ledig tid - då kan hon fritt göra sin karriär och samtidigt ha småbarn utan att behöva stressa. Det handlar väl inte om att stå med dammvippa och förkläde som någon Lilla Fridolf, utan mer om att man faktiskt är pensionär och har oändligt med tid. Och varför skulle hon ha kostym bara för att hon gör karriär...du verkar ha fastnat i gamla könsroller?  

Det blir ju ingen krock då, utan mer en win-win-situation. 
  • Anonym (H)

Tror inte det är jättevanligt men det förekommer säkert. Så länge alla är nöjda ser jag inte problemet.

• Anonym (Supernice tills barnfrågan :))

Jag får erkänna att jag är en av de männen, fast lämnade inte min fru för en yngre utan blev lämnad, sen träffade jag en yngre.

Var helt underbart ett par år. Sedan ville hon ha barn, vilket hon inte velat innan, jag tänkte men vadfan? Jag är ju morfar. Skall morfar bli pappa? Ha barn som är yngre än mitt barnbarn? Gå med rollator när barnet tar studenten? Våra död när barnet tar studenten?

Blev ju helt bisarrt. Fick lämna vilket kändes horribelt. Dels för att jag älskade henne dels känslan av att ha "stulit" 5 år av hennes tid. Som hon slösade på en gammal snuskgubbe.

Men nu har hon barn med en som bara är nåt år äldre och verkar lycklig. Själv runkar jag åt mina minnen av att ha sex med henne. Så kan det gå.

• Anonym (***)

Många tror att gräset är grönare på andra sidan staketet.
    De har förhållanden som kanske bara känns rätt till 90% o till en början känns det ok.
    Men efter en tid börjar de sakna de 10% o när de hittar de procenten hos någon annan, tror de att lyckan är gjord, att de nu äntligen har hittat någon att ha ett 100%-igt förhållande med. 
    Så istället för att ha 90%, har de nu 10% men det inser de inte först.
    Sen spricker det nya förhållandet, när de till sist kommer på att förhållandet inte alls är 100% o så inleder de nästa förhållande på samma blinda sätt, att inget förhållande är 100%.
    Tror det är därför så många är singlar o ensamma, alla vill ha 100% o förväntar sig att andra ska ge just det utan att de själva ska behöva kompromissa. 

• Anonym (Babe)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-30 08:47:26 följande:

Dom kanske valde varandra. Det klickade. Att hon är yngre kanske inte har nåt med saken att göra. 

Det är väl klart att åldern har med klicket att göra. Hon är yngre och vackrare och mer spännande. Har hänt så många gånger.  Kan faktiskt fatta att man tar en äldre som inte är så barnslig och benägen att vara otrogen. När man själv är i fruns ålder är han för gammal för att hitta nåt nån annanstans. De goda åren blir ungefär lika många om man är ihop jämnåriga 25-50 eller hon är 30 och han 50, till 55 för henne 75 för honom. Smaksak! 
  • Anonym (Babe)

Det finns förstås en hel del normalfungerande människor som faktiskt älskar den de bildar familj med också, oavsett ålder. 

Svar på tråden Varför väljer medelålder män yngre kvinnor? Galet