• Decemberskytt

Män som enbart söker sex

Var nyligen på dejtingsajt och det förvånade mig hur många män det är numera som enbart söker sexkontakter. Det gäller alla åldrar.
    Detta kommer dock att slå tillbaka på män i mogen ålder, det kommer kanske inte finnas kvinnor som vill ha dem.

Om jag enbart ska ha någon för sexmöten så kan jag ta någon som är 10 år yngre och mer alert. 

Ni som är 50 + kanske snart inte hittar några att bara ha kravlöst sex med. 

Nu hittade jag och tidigare partner lyckligtvis tillbaka till varann, så jag behöver ej söka nytt.

• Svar på tråden Män som enbart söker sex
  • RenLuft
    Decemberskytt skrev 2022-09-30 22:06:24 följande:
    Män som enbart söker sex

Var nyligen på dejtingsajt och det förvånade mig hur många män det är numera som enbart söker sexkontakter. Det gäller alla åldrar.
    Detta kommer dock att slå tillbaka på män i mogen ålder, det kommer kanske inte finnas kvinnor som vill ha dem.

Om jag enbart ska ha någon för sexmöten så kan jag ta någon som är 10 år yngre och mer alert. 

Ni som är 50 + kanske snart inte hittar några att bara ha kravlöst sex med. 

Nu hittade jag och tidigare partner lyckligtvis tillbaka till varann, så jag behöver ej söka nytt.

Ja, det förstör ju lite för andra män. Det blir ju mycket: ''hej, ligga?''.

Tråkigt med för på hängande män också på sociala medier, så som Facebook. Det är jättetråkigt....

• Anonym (Kaffedraken)

Menar du att det börjar ta slut på kvinnor som vill ha män över 50 år?

• Decemberskytt
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-30 22:11:50 följande:

Menar du att det börjar ta slut på kvinnor som vill ha män över 50 år?

Nej, det menar jag inte. Jag sa att om män 50+ ENBART söker sexkontakter så kan de bli utan. För om det bara ska handla om det kan kvinnor skaffa yngre i stället. Så många medelålders kvinnor som söker någon i ungefär samma ålder, men att då mötas av att de bara vill ha sex. 

För att förtydliga så gäller det inte alla, men väldigt många.

• Anonym (Kaffedraken)
    Decemberskytt skrev 2022-09-30 22:23:33 följande:

Nej, det menar jag inte. Jag sa att om män 50+ ENBART söker sexkontakter så kan de bli utan. För om det bara ska handla om det kan kvinnor skaffa yngre i stället. Så många medelålders kvinnor som söker någon i ungefär samma ålder, men att då mötas av att de bara vill ha sex. 

För att förtydliga så gäller det inte alla, men väldigt många.

Men kvinnor som bara vill ha sex, vill dom bara ha yngre?
  • Decemberskytt
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-30 22:26:42 följande:
    Läs mitt tidigare svar till dig! 
  • Decemberskytt
    Decemberskytt skrev 2022-09-30 22:42:31 följande:
    Läs mitt tidigare svar till dig! 
    Missade det där om kvinnor bara vill ha sex. Vet ej, de jag har pratat med söker någon att umgås med utöver sexet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Decemberskytt skrev 2022-09-30 22:44:39 följande:
    Missade det där om kvinnor bara vill ha sex. Vet ej, de jag har pratat med söker någon att umgås med utöver sexet.
    Ja, det vanligaste är nog att kvinnor inte bara vill ha en kk.
  • Anonym (Elina)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-30 22:26:42 följande:

Jag skulle aldrig träffa ngn för enbart sex. Är 45. 

Men OM jag skulle de så skulle jag ändå välja ngn i min egen ålder eller äldre. 

• Anonym (Ggg)
    Decemberskytt skrev 2022-09-30 22:06:24 följande:

Fast män blir ofta mer eftertraktade med åldern så det kan t.ex vara män som inte fick chansen med tjejer när de var unga killar och nu passar på när de börjar få till det med kvinnor, och hela dejtingmarknaden blir bättre för män ju högre upp i åldrarna man går så jag tror inte det kommer slå tillbaka på dem särskilt hårt.
    Och många kvinnor föredrar dessutom äldre män så även männen kan hitta någon som är 10+ år yngre. 
    (sen hade jag själv hellre varit eftertraktad när jag var ung och rask som det oftare är för tjejer, än att behöva vänta tills jag blev äldre men men..) 
  • Anonvm

Personligen tycker jag som nätdejtande man att detta fenomen är mycket bra, det får mig att framstå som otroligt bra.

Man behöver ju som bekant inte klara av att simma fortare än hajen för att inte bli uppäten, det räcker ju med att simma fortare än den som simmar långsammast....

Jag har märkt att det räcker i princip med att vara artig och trevlig. Formulera korrekta meningar och ge faan i att skicka bilder på kuken första 24tim så märker man att kvinnorna märker att man är betydligt mer att satsa på än genomsnittet.

• Decemberskytt
    Anonym (Ggg) skrev 2022-09-30 23:37:41 följande:
    Fast män blir ofta mer eftertraktade med åldern så det kan t.ex vara män som inte fick chansen med tjejer när de var unga killar och nu passar på när de börjar få till det med kvinnor, och hela dejtingmarknaden blir bättre för män ju högre upp i åldrarna man går så jag tror inte det kommer slå tillbaka på dem särskilt hårt.
    Och många kvinnor föredrar dessutom äldre män så även männen kan hitta någon som är 10+ år yngre. 
    (sen hade jag själv hellre varit eftertraktad när jag var ung och rask som det oftare är för tjejer, än att behöva vänta tills jag blev äldre men men..) 
    Tycker du verkligen att det är så. Alltså när de går ut med att de enbart söker sex? Även män jag skrev med sa nämligen att det var svårt att hitta kvinnor som var med på noterna. 
Svar på tråden Män som enbart söker sex