• Sunset boulevard

    Varför måste invandrare kämpa 3 gånger mer än svenskar på arbetsmarknaden?

    Hej


    Jag är en tjej med invandrarbakgrund. Har bott i Sverige i hela mitt liv är i 30 års åldern. Högutbildad och bra jobb. 

    Jag jobbar väldigt hårt, med det menar jag inte bara efter min jobb beskrivning utan även kommer på nya idéer som varit till nytta för andra kollegor. 
    Har gjort väldigt mycket och fått beröm av många. 
    Det som stör mig och gör att jag är nuförtiden jämt nere är hur mycket man som invandrar hela tiden måste bevisa att man är duktig och förtjänar sin plats. 
    Jag har andra svenska kollegor som absolut inte jobbar lika hårt eller effektivt. Ändå får man inte fast jobb och detta har jag sett hos många med invandrarbakgrund att de måste hela tiden bevisa att de förtjänar jobbet. Jag kommer i tid, är omtyckt, blir klar med mina arbetsuppgifter i tid samtidigt som jag utvecklar nya saker hela tiden och även uppfunnit en hel del. Trots det märker jag att kraven på mig som en invandrare är så my cket större än på svenskar kollegor. Kan någon förklara varför är det så???
  • Svar på tråden Varför måste invandrare kämpa 3 gånger mer än svenskar på arbetsmarknaden?
  • Trollet345

    Hej. Tyvärr får du nog vänja dig. Pröv att inte ta det personligt. Det finns olika slags diskriminering i samhället även när man börjar närma sig 50 år och över är det många gånger svårare att få jobb. Speciellt som kvinna. Önskar dig  Lycka till! Det viktiga är att du vet ditt eget värde det brukar ordna sig så småningom. 

Svar på tråden Varför måste invandrare kämpa 3 gånger mer än svenskar på arbetsmarknaden?