• Anonym (Rädd)

Boost rädd panikångest hjälp

Hej, 

Jag ska försöka hålla detta kort och hoppas att någon orkar läsa. 

Jag har brottats med GAD, panikångest och socialfobi nästan hela mitt vuxna liv. 

För två år sedan gick det inte längre och jag blev mot min vilja tvångsinlagd på psyket. Jag bestämde mig för att jag skulle kämpa.

jag och min läkare kom överens om att nu kör vi. Det kan ju inte bli värre(?). Så han satte in alla mediciner han kunde komma på kändes det som.

Nu två år senare så har jag inte haft panikångest men min sociala fobi och en del av min gad hänger kvar. Något jag ändå kan leva med även om jag inte kan känna lycka.

Problemet nu är att det har börjat bli svart i skallen. Jag kan nästan inte ha sociala kontakter. Det blir BLANKT i skallen och jag kommer inte på något att säga. jag hör vad den andra personen säger men jag kan bara hålla med och inte ha några egna synpunkter. För jag kommer inte på några.

Jag kan kolla på film och se hela filmen. Men dagen efter kan jag inte återberätta vad jag sett. Det är blankt.

Jag satt på ett jobbmöte i fredags och när jag kom ut från mötet så tänkte jag "vad handlade mötet om?" om någon skulle frågat mig vad mötet handlat om skulle jag säga att jag inte vet. 

Jag är riktigt rädd över att det ska förvärras ännu mer och jag ska förlora mitt jobb och mina vänner.Känns som att ingen vill hänga med mig och alla frågar bara hur jag mår hela tiden.

Någon som känner igen detta? eller någon som har några tips på hur jag kan göra?  Är riktigt rädd och vill inte fallera totalt. Rädd..

• Svar på tråden Boost rädd panikångest hjälp
  • Anonym (H)

Tror du blir ofokuserad för du har ångest och därav inte minns vad som hänt. Jag har haft lite liknande och ju mer orolig du blir, desto mindre kan du fokusera på det utanför dig. Andas och låt dig känna känslan i situationen, den kommer gå över efter en stund. 

• Anonym (Rädd)

Det undrar jag med. Är det bara mitt disträa jag eller medicinerna..

• Anonym (op)

Har du fått prova lyrica?

• Anonym (Rädd)
    Anonym (op) skrev 2022-10-03 21:39:59 följande:

Har du fått prova lyrica?

Det är typ den ända medicinen jag inte fått prova. Är den bra?
  • Anonym (op)
    Anonym (Rädd) skrev 2022-10-03 21:58:51 följande:
    Det är typ den ända medicinen jag inte fått prova. Är den bra?
    Jag har lite olika diagnoser, bland annat GAD och har haft social fobi.

Man kan bara få lyrica mot GAD, men det hjälpte bara lite mot det för mig, däremot blev min sociala fobi säkert 70% bättre. 

Det är jobbigt att sluta med den om man ska det, men för mig var det värt att gå igenom allt det. Jag kan säga att min sociala fobi är bättre även efter att jag slutade. ibland behövs en medicinering för att kunna befinna sig i jobbiga situationer öht. Jag kunde inte ens arbeta tidigare, pga social fobi, i många, många år, det kan jag nu.
  • Anonym (op)

Låter också som du ev får för hög dos antidepp.

• Anonym (Maria)

Vad har du för mediciner? Ibland kan ju vissa mediciner göra att man känner sig lite tom, man kan få minneproblem t ex.
    Men det kan ju svårare ångest också göra. Ge precis likadana symtom. Svårt veta vad som är vad ibland. 
    Kanske någon dos behöver justeras? Bytas? Har du någon att prata med om hur du mår? 

Svar på tråden Boost rädd panikångest hjälp