• Tue 4 Oct 2022 09:25
    11298 visningar
    4 svar
    4
    11298

    Tricks för att få på barnet tumvantar!

    Hej som rubriken låter så vill jag ha era bästa tips på att få på barnet tumvantar. Jag tycker de ör skitsvårt att få de bra särskilt när de inte kan hjälpa till så mkt. Sonen blir 2 nu i december. De största kruxet är ju att få tummen dit den ska. Så bomba mig med era bästa tips och förslag hur man gör detta på bästa sätt! 

  • Svar på tråden Tricks för att få på barnet tumvantar!
  • Anonym (Jag)
    Tue 4 Oct 2022 09:37
    #1

    Beroende på hur stora händer du själv har, men jag kilade ofta in ett eget finger samtidigt som jag ledde in tummen. Alt viker du ner tyget så mycket du kan och håller din tumme mellan barnets tumme och pekfinger (ovanifrån) och på så sätt leder in det i rätt hål.

  • Anonym (P)
    Tue 4 Oct 2022 09:39
    #2

    Jag har aldrig orkat trixa med tummarna innan det gått hyfsat enkelt av sig självt. Barnen har haft hela handen i vanten och varit nöjda ändå. 

  • Tue 4 Oct 2022 12:28
    #3

    I den åldern vägrade vår yngsta så vi struntade i att ens försöka. Han var nöjd ändå.

  • Wed 5 Oct 2022 06:56
    #4

    Förra året gick det helt ok att dra på hela vanten och sen pilla in tummen, efter ett tag förstod han vad som skulle ske. Fingervantar var ju trixigare men funkade också rätt bra och blir ju lättare för barnet att göra saker med dem på. Får se nu i år när han är drygt 2... blir kanske mer protester då..

Svar på tråden Tricks för att få på barnet tumvantar!