ElsaCross skrev 2022-10-04 16:08:06 följande:
För svagt positivt vid bim?
Hej, jag testade positivt 1/10 med digitalt testa tidigt, jippie!
Jag har även tagit stickor varje dag sedan dess och idag 4/10 är det bim dagen, jag tycker dock att mitt test ser för svagt ut? Det har inte ändrats något från igår heller, bör inte HCG öka mer och testet vara mer synligt?
Någon som har erfarenhet av att få såhär svaga positiva RFSU på bim?
Har svårt att glädjas över graviditeten...
n just nu....
Från toppen:
äl+9 (BIM-4), äl+10 (BIM-3), äl+13 (BIM), äl+15 (BIM+2), äl+16 (BIM+3), äl+17 (BIM+4), äl+18 (BIM+5), äl+19 (BIM+6).
Som du ser var mina tester väldigt svaga i början och jag tyckte att stegringen gick väldigt långsamt men jag är nu i vecka 8 och allt verkar (än så länge) ha gått bra, speciellt med tanke på mitt hemska gravidillamående som bara blir värre och värre. Men jag vågade inte tro på graviditeten heller, inte förrän äl+19/BIM+6 då jag verkligen kunde jämföra mina tester. Under de första fyra veckorna "ska" hCG öka med 100 % var 48:e-72:a timma men även så små ökningar som 50 % var 48:e-72:a timma kan betraktas som en livskraftig graviditet (enligt fertilitetsläkare och forskare inom ämnet). Så jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig, jag tycker till och med att dina tester ser "bättre" ut än mina.
Skulle du ändå fortsätta testa skulle jag dock rekommendera att du istället tar bild på testerna efter att du har tagit dem, då man inte ska läsa av några resultat efter mer än 5 minuter (det blir alltså svårt att göra en rättvis bedömning av stegringen när du jämför gamla tester istället för att jämföra bilder på hur testerna såg ut vid testtillfället). Men, som sagt, jag tror inte du behöver oroa dig men förstår verkligen att du gör det, då jag hade precis samma tankar som du har.