• Virrepannamamma

För tidigt att säga att man är förälskad ?

Hej! Jag har träffat en kille genom jobbet och nu dejtar vi och har känt varandra via jobbet i tre månader innan han tog första steget. 

Jag var inte direkt ute efter ett förhållande men har känt att vi har något speciell kemi och efter första kyssen gick det hett till men vi väntade med sex så det har bara varit massa hångel och dejt och vi skriver till varandra och vet att vi tycker mycket om varandra och igår skrev jag att jag är väldigt förälskad i honom och att det pirrar i mig då sa han va gulligt jag frågade om han känner egentligen för mig han säger att han brinner för mig och känslor växer och jag kände mig ledsen och Frågade om jag kanske sagt för mycket och han sa idag ärligt att han tycker det är för tidigt att säga såna saker och att han är inte kär än men känner mycket för mig och vi måste utvecklas mer jag tyckte det var konstigt svar för det är klart man är förälskad i början om man känner för att ses och att man saknar varandra och jag har inte ens sagt jag älskar dig och jag tycker självklart man ska vänta med de tre orden men att man är förälskad eller kär är väl okej eller överreagerar han eller jag? 
    vi känner stark attraktion för varandra och beter oss som ett förälskat par. Nu känner jag mig bara ledsen och besviken över det han sa och känner att jag får dra mig back . Känns som jag skrämt honom ☹️ Han måste väl känna nåt mer då han har berättat för sin familj och vänner om mig att vi dejtar.
  • Svar på tråden För tidigt att säga att man är förälskad ?
  • Anonym (E)

Hur länge har ni dejtat?

• Anonym (Emotionella Isabella)

Vissa blir ju rädda när det går för fort. Det är väldigt viktigt att man inte springer känslorna i förväg. Att skrämma bort män är liksom det lättaste som finns innan man etablerat en relation och då menas också haft sex. Vilket brukar vara den viktigaste och mest avgörande biten för killar. Tycker det är bra att ni gått långsamt till väga och väntat med sex. Ta det lugnt och håll tillbaks lite nu inledningsvis och se hur det utvecklar sig. Killar tar lång tid på sig att få känslor, oftast betydligt längre än tjejer. Bra att ha i åtanke och inte kräva gensvar och fråga läget hela tiden.

Lita på intuitionen och låt det ta sin tid. Känner du att han verkar oseriös eller på väga att backa så dra dig ur.

• Virrepannamamma

Vi har känt varandra i tre månader och dejtat i två veckor nu och idag hade vi sex det var fantatiskt men sen sa han det där när vi satt och fikade att Han inte är kär än. Jag som tycker vi beter Oss som vi är förälskade vi myser, hånglar o tittar varandra djupt i ögonen och så satt han och tittade på mig hela tiden när jag körde honom hem. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Emotionella Isabella) skrev 2022-10-05 21:29:04 följande:

Vissa blir ju rädda när det går för fort. Det är väldigt viktigt att man inte springer känslorna i förväg. Att skrämma bort män är liksom det lättaste som finns innan man etablerat en relation och då menas också haft sex. Vilket brukar vara den viktigaste och mest avgörande biten för killar. Tycker det är bra att ni gått långsamt till väga och väntat med sex. Ta det lugnt och håll tillbaks lite nu inledningsvis och se hur det utvecklar sig. Killar tar lång tid på sig att få känslor, oftast betydligt längre än tjejer. Bra att ha i åtanke och inte kräva gensvar och fråga läget hela tiden.

Lita på intuitionen och låt det ta sin tid. Känner du att han verkar oseriös eller på väga att backa så dra dig ur.

Senaste jag träffade, där gick det för fort tyckte jag. Hon ville vi skulle bli ihop redan efter första dejten. Vi sågs 4 ggr och hånglade inte ens. Hon krävde ett svar, och jag sa att jag brukar behöva mer tid för att veta hur jag känner.
    Det var inte ok för henne, så vi träffades inget mer.
    Hon hörde av sig senare, och ville ändå ses, som vänner. Och ibland hintade hon om sex. Då härjade covid som mest, så jag tackade nej.
  • Anonym (Anna)
    Virrepannamamma skrev 2022-10-05 21:51:08 följande:

Vi har känt varandra i tre månader och dejtat i två veckor nu och idag hade vi sex det var fantatiskt men sen sa han det där när vi satt och fikade att Han inte är kär än. Jag som tycker vi beter Oss som vi är förälskade vi myser, hånglar o tittar varandra djupt i ögonen och så satt han och tittade på mig hela tiden när jag körde honom hem. 

Jag skulle nog inte ge uttryck för förälskelse eller att vara kär efter bara två veckors dejtande. Tycker det är för kort tid för att lära känna varandra och för att bli kär. Men du känner som du gör och det är inget fel i det, men nu fick du reda på att han inte känner så än.
  • CyniskOptimist

TS, två veckor in ska det bara vara kul, hett, trevligt, avslappnat, och j*vligt gött. Och även kravlöst. Det faktum att han har berättat för vänner/familj om er är bevis nog på att du inte bara är någon fling för honom.

Övertänk inte så mycket, njut av det. Någon skrev ovan att män tar längre tid att utveckla känslor. Kan vara så, men jag vill nog mer hävda att många av oss är försiktigare, och jag tycker inte att du ska ta det som en diss. Tänk såhär istället, den dagen han säger att han är förälskad/kär i dig så betyder det verkligen något (inte för att det inte betydde något när du sa det, men du fattar).

Svar på tråden För tidigt att säga att man är förälskad ?