Kap verde???
Hej!
Jag och min sambo funderar på att åka till Kap Verde 31 mars 2023 och vara borta två veckor över påsken. Jag har läst om olika hotell, läst om öarna, landat i att vi vill till Santa Maria på Sal och fått till mig att all inclusive rekommenderas då utbudet på restauranger är knappt.
Det är stora hotellkomplex, finns både för familjer och endast vuxna. Skrev med en reseledare på Ving som rekommenderade Oasis Salinas sea samt Meliá Ilana beach (ungefär samma prisklass, Meliá ett par tusen dyrare men verkar även bara lite lyxigare). Dock känns det väldans dyrt generellt? Ca 40 000 för två veckor med all inclusive, man kan åka till Thailand och bo på 5 stjärnigt för samma pris ish (vill inte dit dock, för lång flygresa). För när man läser dessa hotells recensioner så är det både ris och ros, särskilt Oasis har mycket dåliga recensioner där man kritiserar mat, många som har blivit sjuka av maten etc.
Nu till min fråga, kan man lika gärna boka ett mindre lägenhetshotell och laga sin egen mat/äta på de restauranger som finna istället? Inte för att det är jättemycket billigare men såklart skiljer det i pris. Dock har jag läst att det är dyrt att både äta ute och handla i butiker i Santa Maria.
Någon som kan råda mig till hur vi ska göra??
Tack!!!