• cackaka

Min katt dreglar

Har en kastrerad han katt på som snart är nio år. Han har de senaste veckorna börjat krånglat med maten. Han äter lite men inte den mängden han bör göra. Och nu ikväll så låg han och jag o gosa då jag upptäckte att han dreglade en hel del. Är det någon som har en idé om vad det kan bero på?

• Svar på tråden Min katt dreglar
  • turia

tandsten, el inflammation i nån tand...
    men vet kan lätt avgöra- min katt dregla massa o fick feber, han hade jox i en tand..

• cackaka

Jag ska göra det imorgon om det inte blir bättre. Blir så himla nervös att det ska va något allvarligt

• turia

men å andra sidan finns det ju kissar som dregla när man gosa mkt med dem

Men du känner din katt bäst, ja tippa helt klart på tänderna..du kan ju öppna munnen o kika om det ser rött ut o mkt gult..

• Vintervila

Min hankatt gjorde det för nån månad sen. Veterinären sa att antingen är det tänderna, eller så har han ätit nåt giftigt eller olämpligt. De kan dregla av många olika orsaker sa hon, och är det inte bättre på några dagar så ska man söka hjälp. Min kisse blev bra efter några dagar så jag vet inte vad det berodde på. Hoppas det inte är någon fara!

• Rigmor Mortis

En del katter dreglar när de är extra gosiga, ingen fara alltså om han bara dreglar under gosestunderna, ta det som en komplimang istället
    En av mina dreglar så man måste byta tröja efteråt

• cackaka

Hoppas att det "bara" är tänderna som spökar. Han har aldrig dreglat förut när vi gosat. Ska kontakta vetrinären så jag får klarhet i vad det är. Lite lugnare nu, vill ju inte att min lilla bebis ska va sjuk. Tack för alla svar.

• Fraise

Jag skulle, om jag var du, se efter om din katt verkar ha problem när han äter. Det om ngt är ett tecken på att det är ngt som "spökar" i munnen. Men fortsätter problemet så är det veterinären som gäller skulle jag säga. Hoppas det inte är ngt allvarligt. Har du skött kattens tänder annars? Tagit bort tandsten med jämna mellanrum?

• cackaka

Tandstenen hat tagits bort då vi varit hos vetrinären med jämna mellan rum. Har klippkort hos vetrinären då min katt är allergisk mot en hel del mat.

Svar på tråden Min katt dreglar