• Anonym (Ester)

Kan man se kärlek på kroppsspråket?

Kan man se på folk i deras kroppsspråk om dom är kära? 

För femton år sedan så va en av min allra närmaste kompisar otrogen mot sin fru vid ett flertal tillfällen med samma kvinna. Han har även haft kortare förbindelser med andra också men hans fru fick iaf reda på att han va otrogen då med granntjejen?.

Efter det har det nästan varit olidligt att vara på middagar hos dom. Vi säger när vi ska ta lite kort bara, hans fru kan stå och hålla om någon annans rygg på bilden men dom väljer gärna att stå långt ifrån varandra. Dom kan sitta under en middag och knappt säga ett ord till varandra. När man har tagit bilder med det här paret och deras barn så ställer dom sig med varsitt barn och ifrån varandra. Båda två är fysiska allmänt och kramas gärna med andra på bild eller lägger en arm runt någons rygg liksom. 

Ständigt pratar han om hur dom ska reparera sin relation. Dom har inte haft sex sedan hon fick reda på att han va otrogen i stort sätt. Säker källa från både mannen och kvinnan även om jag mest känner mannen då.

Frågan är om jag kan göra dessa tolkningar deras kroppsspråk eller om det mest är en slump. Jag har även sagt ifrån till honom när jag nästan tyckt att han varit passivt aggressiv när han och jag varit med hans dotter. Han kan typ säga när dottern va fyra år något i stil med att vet du vad vi ska göra? Vi ska åka till badhuset, bara vi, mamma gillar inte vatten, mamma gillar inte badhus, vet du va mamma gillar? hon vill bara ligga och vila, sånt tycker mamma om att göra?

Jag har tagit upp flera gånger om dom inte ska gå i parterapi. Det vill dom inte. 

Vad ska man göra? 

• Svar på tråden Kan man se kärlek på kroppsspråket?
  • Anonym (Teddy)

Vad du ska göra? Ingen aning. Varför ska du göra nåt? Men jag fattar inte vad kroppsspråk har med detta att göra.

• Anonym (A)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-10-08 23:12:46 följande:
    Vad du ska göra? Ingen aning. Varför ska du göra nåt? Men jag fattar inte vad kroppsspråk har med detta att göra.
    Håller med
  • Anonym (Ester)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-10-08 23:12:46 följande:

Ja dom verkar ju nästan fientligt inställda till varandra och han verkar inte lycklig med tillvaron. Som kompis kanske man ska stötta honom? 
  • Anonym (prutt)

Om du vill vara till hjälp, börja med att sluta hoppas att han ska vilja ha dig i sängkammaren.
    Sen kan du ju påpeka att deras fientlighet mot varandra märks o att det påverkar barnen negativt. Gör det inte det redan, så kommer det göra det i framtiden.
    Många dumheter som man utsätts som barn, som blir problem när man kommer upp i åldern,
    Är du bra vän med tjejen, så kan du ju kanske ge henne en rundsmörjning så hon börjar längta efter sex.

• Anonym (Ester)
    Anonym (prutt) skrev 2022-10-08 23:29:11 följande:

Om du vill vara till hjälp, börja med att sluta hoppas att han ska vilja ha dig i sängkammaren.
    Sen kan du ju påpeka att deras fientlighet mot varandra märks o att det påverkar barnen negativt. Gör det inte det redan, så kommer det göra det i framtiden.
    Många dumheter som man utsätts som barn, som blir problem när man kommer upp i åldern,
    Är du bra vän med tjejen, så kan du ju kanske ge henne en rundsmörjning så hon börjar längta efter sex.

Det är inget jag önskar, men vi är ett kompisgäng som snart ska ha halloweenfest och helt ärligt så vill ingen bjuda dom nu? för att stämningen blir plågsam. 

Det känns som att dom ogillar varandra. Han säger bara att det kommer bli bättre snart. Det har han sagt dom senaste 12 åren. Nu vill vi inte ha en till nyår, halloween eller något med deras kyla 

• Anonym (prutt)
    Anonym (Ester) skrev 2022-10-08 23:40:58 följande:

Det är inget jag önskar, men vi är ett kompisgäng som snart ska ha halloweenfest och helt ärligt så vill ingen bjuda dom nu? för att stämningen blir plågsam. 

Det känns som att dom ogillar varandra. Han säger bara att det kommer bli bättre snart. Det har han sagt dom senaste 12 åren. Nu vill vi inte ha en till nyår, halloween eller något med deras kyla 

Bjud dem inte då o tala om varför, vad är problemet?
  • Anonym (Ester)
    Anonym (prutt) skrev 2022-10-08 23:56:50 följande:
    Bjud dem inte då o tala om varför, vad är problemet?
    Man kanske känner empati. Vi gillar dom båda som personer. Men som par vill ingen se dom typ 
  • Anonym (prutt)
    Anonym (Ester) skrev 2022-10-09 00:03:07 följande:
    Man kanske känner empati. Vi gillar dom båda som personer. Men som par vill ingen se dom typ 
    Känner empati? För vem?
    Vill de inte söka hjälp utan föredrar att ha det som de har det, är det deras problem. Däremot hade jag ringt ett samtal angående deras barn.
    Om ni nu tycker deras beteende mot varandra är otrevligt, hur tror du då barnen upplever det? O de tvingas va i detta hela tiden medan du kan gå hem till dig o slippa det.
  • Anonym (Ester)
    Anonym (prutt) skrev 2022-10-09 00:08:28 följande:
    Känner empati? För vem?
    Vill de inte söka hjälp utan föredrar att ha det som de har det, är det deras problem. Däremot hade jag ringt ett samtal angående deras barn.
    Om ni nu tycker deras beteende mot varandra är otrevligt, hur tror du då barnen upplever det? O de tvingas va i detta hela tiden medan du kan gå hem till dig o slippa det.
    Ska jag ringa dom och säga att dom är otrevliga mot varandra och att barnen blir ledsna menar du? 
  • Anonym (prutt)
    Anonym (Ester) skrev 2022-10-09 00:10:45 följande:
    Ska jag ringa dom och säga att dom är otrevliga mot varandra och att barnen blir ledsna menar du? 
    Menade såklart soc.
    Föräldrarna skiter ju i att de skadar barnen, annars hade de ju gjort något åt deras beteende för länge sedan.
    Fattar inte varför så många saknar empati för barnen.....
Svar på tråden Kan man se kärlek på kroppsspråket?