• Anonym (Ts)

Ovanliga amerikanska förnamn med svenska vanliga efternamn

Oftast är det ju WT-människor som döper sina barn till ovanliga namn, helst amerikanska namn också. Och så heter dom själva typ Mikael Svensson eller Jenny Johansson. Hur tänker dessa föräldrar när dom ger barnet ett amerikanskt förnamn och har ett av dom vanligaste svenska efternamnen? Inget amerikanskt ursprung utan dom valde namnen för att dom tyckte dom var fina bara. Jag tycker att det är det ultimata tecknet på att någon är WT. Ingen smak eller klass överhuvudtaget.

• Svar på tråden Ovanliga amerikanska förnamn med svenska vanliga efternamn
  • Anonym (Egon)

De tänker inte alls. Inte på barnet i alla fall som en dag är vuxen och ska slå sig fram i samhället som Texas, Apple eller nåt annat märkligt. Jag tycker de svenska s.k wt-namnen är lika illa. Juni-Li och Cevin och liknande. Då får man hellre kalla sitt barn Agda eller Urban- de är i vart fall riktiga namn om än fula.

• Anonym (S)
    Anonym (Ts) skrev 2022-10-09 22:31:57 följande:
    Ovanliga amerikanska förnamn med svenska vanliga efternamn

Oftast är det ju WT-människor som döper sina barn till ovanliga namn, helst amerikanska namn också. Och så heter dom själva typ Mikael Svensson eller Jenny Johansson. Hur tänker dessa föräldrar när dom ger barnet ett amerikanskt förnamn och har ett av dom vanligaste svenska efternamnen? Inget amerikanskt ursprung utan dom valde namnen för att dom tyckte dom var fina bara. Jag tycker att det är det ultimata tecknet på att någon är WT. Ingen smak eller klass överhuvudtaget.

Vet du ens vad WT innebär? 
  • Anonym (DM)

Japp, trodde att jag hört och sett det mesta. Sen döpte någon sin unge till Cataleya Andersson. 

• Anonym (finns värre)

Det finns värre. Min syster döpte sin dotter till Daenerys. Daenerys Svensson, ungefär.

Men hon är tvåa på bollen. Även jag och min syster har namn efter fantasy-kvinnor och har förvissor inte ett sonnefternamn men ett grenefternamn.

• Anonym (Egon)
    Anonym (DM) skrev 2022-10-09 23:57:29 följande:
    Japp, trodde att jag hört och sett det mesta. Sen döpte någon sin unge till Cataleya Andersson. 
    Men så hysteriskt!  
  • Kockobello

Hoppas de själva kan uttala namnen när de ska ropa efter alla bortsprungna barn när de är på Rusta med fläskläpparna och kamphunden.

• Anonym (qwerty)

Som anställd inom socialtjänsten kan jag säga dig att det läskiga är att Liam, Texas och Kevin ändå räknas som "normala namn" vi har sett riktiga guldkorn som Juwelia och Tiara som namn... Allra värst är det när man tar ett uttjatat WTnamn och gör det "unikt" genom att felstava Tex Cewin (Kevin) Lyhamm (Liam) Thexass (Texas) eller klämma in en drös bokstäver som inte har där att göra. Filiph, Mellizzah, Mhila och liknande

Svar på tråden Ovanliga amerikanska förnamn med svenska vanliga efternamn