• Anonym (TS)

Postnord skickade vårt paket till ett utlämningsställe 7 mil hemifrån (gnälltråd).

Beställde lite saker till dottern. Aviseringen kom (sms) och jag läste väl inte så noga utan tänkte att det kommer väl till Ica, som vanligt (300m hemifrån). 

Öppnar sen smset när jag jag ska gå och ser att jodå, det är levererat till Ica, men ett helt annat Ica i helt annan kommun. 7 mil hemifrån.

Kollade beställningen, allt var rätt, namn, adress, postnummer, kommun. Så Postnord har gjort fel ändå.

Blir så trött på Postnord, det blir så ofta fel men det här tar nog priset. Behövde bara skriva av mig. Det var i alla fall rätt saker i paketet, alltid något.

• Svar på tråden Postnord skickade vårt paket till ett utlämningsställe 7 mil hemifrån (gnälltråd).
  • Citronella

Det har hänt mig också, PostNord sa att de inte kunde göra något och företaget jag beställde ifrån sa att de skulle ta betalt om jag inte hämtade ut det så jag fick vackert åka och hämta det.

• Anonym (Slasktratt)

Ja, ska vi gnälla klämmer väl jag i också. Inte vad gäller paket, men vanliga brev. Vi har fått post som egentligen ska till alla andra i den här byn, flera i grannbyn och 2 stycken i byar långt härifrån. Vi har snällt åkt och delat ut dom. Men nästa gång åker de på brevlådan om det inte är samma by.

• Anonym (p)

Sist det hände mej hade jag bara ett kort chatt konversation så skickade dom vidare till rätt ställe.

• Anonym (Kim)

Det hände mig för ett par månader sedan. Rätt lön men fel kommun. Ica butiken där paketet hamnade hade felanmält det och efter chatt med PostNord löfte det sig. Dock kunde inte kundtjänst aga om jag skulle få en nya avisering och antal dagar. Det var riktigt uselt. Men paketet kom till rätt Ica butik. Men håller med om att det är ruskigt irriterande. Nu har vi dessutom varannandags brevbäringen. 

• Kockobello

Jajamän. Det har hänt här också. Postnord, sämst i världen. Är de ens läskunniga?

• flygrl

Det händer nån gång att jag får åka en bra bit (3 tunnelbanestationer) för hämta PostMord-paket istf att dom hamnar på utlämningsstället typ 500 m från där jag bort. Fast en gång hamnade paketet på nån ICA-butik i södra Sverige typ 50 mil bort men lyckades styra om det. Kefft som fan asså! :/
    Väljer alltid bort PostMord om det går. 

• Anonym (PostNord äger!)
    Kockobello skrev 2022-10-10 14:29:05 följande:

Jajamän. Det har hänt här också. Postnord, sämst i världen. Är de ens läskunniga?

PostNord har blivit bättre. Sämst är DSV och Bring. Dom kan ta sig i ar...
  • Anonym (postmord)

Hänt mig med. 

Vid ett tillfälle levererades 2 stora kollin till fel ICA (typ 2 mil bort så jag va beredd att åka och hämta då det va lite bråttom med grejerna). Då fick jag inte hämta utan det skulle levereras dagen efter istället på rätt ICA.

Nåt år senare så levererades ett paket till ett annat ICA, typ 5 mil bort, men det fick jag snällt åka och hämta för att dom tänkte inte fixa så det faktiskt kom dit det va beställt.

• Anonym (Fel förnamn)

Känner en person som fick en avi i brevlådan med FEL FÖRNAMN! Det var rätt namn på paketet och rätt namn på beställningen. De på utlämningsstället känner den här personen väldigt väl så personen fick ut paketet.Tungan ute

• Anonym (27)

Samma här men 27 mil fel. 

• Anonym (My)

Jisses vad de rört till det för er! Jag tyckte att det var jobbigt nog när jag behövde cykla 2 km istället för att gå till något av de två ombud vi ser från vårt köksfönster.

Svar på tråden Postnord skickade vårt paket till ett utlämningsställe 7 mil hemifrån (gnälltråd).