• Domas

    Brist på uppfostran?

    Hej!


    I min lilla by där det bara bor ungefär 1500 personer ligger det en skola.
    Till denna skola så kommer det många barn från större orter runt omkring
    p.g.a. platsbrist på deras egna hemort. Skolan är en låg, mellan och högstadie skola. (Grundskola?)


    Fast det som berör mig mest är högstadiebiten i denna skola. Jag vet inte vad det är eller vad som hände med en betydande del av killar på denna skola och i deras uppväxt. Men de verkar ha väldigt svårt att visa respekt till sin omgivning!


    Jag pratar om den där trenden där alla ska vara "gangsters".... åh gud bevare mig... Mer än ofta ska jag visa att jag behöver försvara mitt territorium/integritet mot dessa personer, precis som att dessa människor skulle kunna vara kapabla på något vis att utgöra ett hot mot mig.


    Det är allafall så dom verkar föra sig och den reaktion dom vill ha från sin omgivning.


    Är det någon som kan berätta för mig vad som far igenom huvudet när ibland 10-12 åringar försöker kaxa upp sig mot mig som är vuxen, snart 30, 190 och väger nästan 90 kilo. Har ingen särskild passiv utstrålning heller mot min omgivning, är det någon som förolämpar mig så vill jag upprättelse.


    Är det någon som kan förklara för mig hur denna "generation" blev så enormt patetisk så man vrider sig i pinsamhetsplågor så fort man är tvingad att befinna sig i närheten av dom?


    Är det någon som har ett bra svar på detta?


    Mvh 

Svar på tråden Brist på uppfostran?