• Mon 10 Oct 2022 22:18
    12890 visningar
    15 svar
    15
    12890

    Nils eller Theo

    Vilket namn ska jag välja till min pojke?
    Rösta gärna 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Nils eller Theo
  • Tue 11 Oct 2022 00:09
    #1

    Tycker Nils är trevligare så röstade för det.

  • Tue 11 Oct 2022 00:32
    #2

    Nils är väldigt fint så jag röstar på det. Tycker inte om Theo.

  • Tue 11 Oct 2022 10:25
    #3

    Tack så jättemycket 😊

  • Anonym (Neo)
    Tue 11 Oct 2022 10:26
    #4

    vore coolt

  • Tue 11 Oct 2022 11:12
    #5

    Nils känns mer solitt än Theo.  

    Theo känns som en 13-åring. Nils är 2022! Haha! 

  • Anonym (Theo)
    Tue 11 Oct 2022 11:20
    #6
    -1

    Hehe så olika det kan vara! Tycker definitiv Theo! Men jag är inte så förtjust  äldre namn. Tycker Theo passar bra i alla åldrar! Och vill man har det ännu mer hållbart är det Theodore såklart. 


    nils för mig är Nisse och Nisse är 58 årig rörläggare 😘

    hehe nej men smaken är som baken och ni ska ta det namnet ni gillar oavsett vad andra tycker! 


    vi har tre pojkar och alla har åsikter om namnen. ett av namnen är enligt familjeliv white trash, ett annat anser vissa vara nymodernt fastän det daterar bak till 400 e.kr men jag älskar dem och skiter högaktningsfullt vad andra tycker 😆

  • Tue 11 Oct 2022 13:08
    #7
    -1
    Lindax1988 skrev 2022-10-11 10:25:30 följande:

    Tack så jättemycket 😊


    Kan bara hålla med Anonym (Theo) att du ska välja det namn du gillar bäst oavsett va vi eller andra tycker.


    Lycka till!


    Anonym (Theo) skrev 2022-10-11 11:20:18 följande:

    Hehe så olika det kan vara! Tycker definitiv Theo! Men jag är inte så förtjust  äldre namn. Tycker Theo passar bra i alla åldrar! Och vill man har det ännu mer hållbart är det Theodore såklart. 


    nils för mig är Nisse och Nisse är 58 årig rörläggare 😘

    hehe nej men smaken är som baken och ni ska ta det namnet ni gillar oavsett vad andra tycker! 


    vi har tre pojkar och alla har åsikter om namnen. ett av namnen är enligt familjeliv white trash, ett annat anser vissa vara nymodernt fastän det daterar bak till 400 e.kr men jag älskar dem och skiter högaktningsfullt vad andra tycker 😆


    Även om jag nu föredrar Nils före Theo tycker jag du resonerar vettigt om namn. Att du valt namn till dina barn oavsett andras åsikter visar att du har integritet. Coolt imho!

    Och det är inget fel på namnet Theo heller.
  • Wed 12 Oct 2022 12:45
    #8

    Bra namn bägge två. Jag röstade på Theo bara för att jag föredrar tvåstaviga namn före enstaviga. Men om ni inte bryr er om att Nils kommer att kallas Nisse så...

  • Wed 12 Oct 2022 19:33
    #9
    +1

    Nils helt klart! Det står på min lista och är förmodligen vad dottern hade fått heta om hon varit en pojke. Nils är bra, trevligt, enkelt och rakt. Men man måste gilla smeknamnet "Nisse".

    Theo är barnsligt gulligt och ett smeknamn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (N)
    Wed 12 Oct 2022 22:41
    #10

    Nils!!
    theo och matteo är så uttjatade nu.

  • Thu 13 Oct 2022 18:35
    #11

    Theo är inte ett "riktigt" namn, det är en förkortning. Hade valen stått mellan Theodore och Nils så hade Theodore fått min röst. Nu blev det Nils.

  • Anonym (Theo)
    Thu 13 Oct 2022 18:52
    #12
    -2
    trollhona skrev 2022-10-13 18:35:23 följande:

    Theo är inte ett "riktigt" namn, det är en förkortning. Hade valen stått mellan Theodore och Nils så hade Theodore fått min röst. Nu blev det Nils.


    Men det är ju ett namn.

    samma med Leo, oftast använd som smeknamn för Leonardo, leonidas etc, men Leo har funnits sedan 400 e.kr
  • Thu 13 Oct 2022 19:20
    #13

    Nils, utan tvekan.

    En av mina söner har ett liknande namn och har aldrig haft ett smeknamn såvitt jag vet. Ett enstavigt, äldre, namn alltså.

    Min andra son har också ett gammalt namn, fast trestavigt. Han har haft samma smeknamn sedan han började skolan. Fast i familjen heter han sitt dopnamn. 


    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Fri 21 Oct 2022 00:46
    #14
    fluu skrev 2022-10-12 19:33:42 följande:

    Nils helt klart! Det står på min lista och är förmodligen vad dottern hade fått heta om hon varit en pojke. Nils är bra, trevligt, enkelt och rakt. Men man måste gilla smeknamnet "Nisse".

    Theo är barnsligt gulligt och ett smeknamn.


    Faktiskt är Nils också ett smeknamn från början för Niklas. Och Niklas är en kortform av Nicolaus.

    Vem tänker idag på att Thea "egentligen" är ett smeknamn för Dorothea eller Theodora?

    När alla små Theopojkar vuxit upp så har Theo blivit ett vanligt namn och inte ett smeknamn.
  • Fri 21 Oct 2022 01:22
    #15
    +1
    Xenia skrev 2022-10-21 00:46:07 följande:
    Faktiskt är Nils också ett smeknamn från början för Niklas. Och Niklas är en kortform av Nicolaus.

    Vem tänker idag på att Thea "egentligen" är ett smeknamn för Dorothea eller Theodora?

    När alla små Theopojkar vuxit upp så har Theo blivit ett vanligt namn och inte ett smeknamn.
    Angående Thea så tänker jag definitivt på att det är en kortform. Det tar tid för ett namn att etableras. Mer än en generation. Nils etablerades som eget namn för flera hundra år sedan. 
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Nils eller Theo