• ronja96

    Foster vattenprov

    2 ultraljudsfynd hittade 2 mjuka markörer vid hjärtat o h huvet.
    Choroideuscysta plexus , en ultraljuds screening är gjord och fostret mådde bra och att såg mycket fint ut. Sedan ett vatten prov taget.. nu inväntar jag svar , så här nervös har jag nog aldrig varit och tankarna bollar med varandra, jag är så rädd så rädd.. mitt kub test är mycket lågt sa även läkaren 

  • Svar på tråden Foster vattenprov
  • An86

    Vi har varit med om detta. Vårt barn hade exakt samma markörer som ert. 
    Han föddes helt frisk utan några som helst avvikelser. Förstår att det är mycket tankar och det var en tuff tid för oss också men vill bara säga att det absolut inte behöver betyda att det är något. Vi läste på mycket och det lugnade oss. Det är en väldigt liten procent som har någon av avvikelserna även om de har markörer på ultraljudet. 

  • ronja96

    Tack för snabbt svar. Jag gjorde ett ultraljud screening som kollade allt så alla organ såg bra ut och läkaren som utförde detta sa hela tiden wow så fint , det kändes positivt men nu till väntan på prov svaren , jag hoppas allt ser bra ut, o bebis är friskt! Gjorde provet igår 

  • Semlan3
    ronja96 skrev 2022-10-11 21:04:28 följande:

    Tack för snabbt svar. Jag gjorde ett ultraljud screening som kollade allt så alla organ såg bra ut och läkaren som utförde detta sa hela tiden wow så fint , det kändes positivt men nu till väntan på prov svaren , jag hoppas allt ser bra ut, o bebis är friskt! Gjorde provet igår 


    Hur går det för er ts?
  • ronja96

    Hej! Jag har äntligen fått svar på snabb resultatet. Det visade inget på trisomi 13,18,21 *blev överlycklig * är överlycklig* men nu så väntar jag på det andra analysen som ska komma på onsdag... så jag är skapligt nervös o mår piss att något ska visa sig :(  har idag fått träffat en kurator som gått igenom med mig hur en abort ska göras o de är senast på torsdag jag kommer få göra den ifall barnet har något fel... så det är tufft fy ursch blää vill bara att bebis intr ska va sjukmpr pyton.

  • Semlan3
    ronja96 skrev 2022-10-17 18:56:18 följande:

    Hej! Jag har äntligen fått svar på snabb resultatet. Det visade inget på trisomi 13,18,21 *blev överlycklig * är överlycklig* men nu så väntar jag på det andra analysen som ska komma på onsdag... så jag är skapligt nervös o mår piss att något ska visa sig :(  har idag fått träffat en kurator som gått igenom med mig hur en abort ska göras o de är senast på torsdag jag kommer få göra den ifall barnet har något fel... så det är tufft fy ursch blää vill bara att bebis intr ska va sjukmpr pyton.


    Jobbigt att inte våga bli glad och kunna slappna av än... Håller tummarna för er! 
Svar på tråden Foster vattenprov