• Anonym (X)

    Orosanmälan - ej informerad

    Hej 

    pappan till mitt barn har fått flera orosanmälan på sig för sina andra barn men jag har inte fått vetskap om detta någon gpng. 


    borde jag inte få information trots att jag har enskild vårdnad? 

  • Svar på tråden Orosanmälan - ej informerad
  • Anonym (V)
    Anonym (X) skrev 2022-10-12 18:22:17 följande:
    Orosanmälan - ej informerad

    Hej 

    pappan till mitt barn har fått flera orosanmälan på sig för sina andra barn men jag har inte fått vetskap om detta någon gpng. 


    borde jag inte få information trots att jag har enskild vårdnad? 


    Fast du vet ju om det nu. 
  • Anonym (Soc.)

    Givetvis får du inte information om orosanmälan avseende andras barn. Det är sekretess så det skriker om det.

    Med det sagt, så KAN det vara så att arten av anmälan är sådan att det skapar oro även omkring hur era gemensamma  barn har det när de är hos sin pappa. I dessa fall upprättas en ny orosanmälan avseende dina barn.

  • Anonym (A)
    Anonym (Soc.) skrev 2022-10-12 19:27:38 följande:
    Givetvis får du inte information om orosanmälan avseende andras barn. Det är sekretess så det skriker om det.

    Med det sagt, så KAN det vara så att arten av anmälan är sådan att det skapar oro även omkring hur era gemensamma  barn har det när de är hos sin pappa. I dessa fall upprättas en ny orosanmälan avseende dina barn.
    +1
  • Anonym (X)
    Anonym (Soc.) skrev 2022-10-12 19:27:38 följande:

    Givetvis får du inte information om orosanmälan avseende andras barn. Det är sekretess så det skriker om det.

    Med det sagt, så KAN det vara så att arten av anmälan är sådan att det skapar oro även omkring hur era gemensamma  barn har det när de är hos sin pappa. I dessa fall upprättas en ny orosanmälan avseende dina barn.


     


    ja förlåt jag var nog otydlig. Klart jag fattar att jag inte får info om de andra barnen haha men menar att det borde komma in oro för mitt barn också för de vet ju inte att han inte är där ibland? 

  • Anonym (Mman)
    Anonym (X) skrev 2022-10-12 19:44:51 följande:

     


    ja förlåt jag var nog otydlig. Klart jag fattar att jag inte får info om de andra barnen haha men menar att det borde komma in oro för mitt barn också för de vet ju inte att han inte är där ibland? 


    Det beror ju så klart på vad orosanmälningarna gäller!
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (X) skrev 2022-10-13 05:20:20 följande:

    Droganvändning


    Ja då borde det finnas oro även för dina barn, och det behöver checkas av även med dig om det finns umgänge.

    om det inte är så att detta är den artonde anmälan om samma sak och de redan fått det bekräftat från dig vid tidigare anmälningar.
  • Anonym (X)
    Anonym (Soc.) skrev 2022-10-13 05:50:42 följande:
    Ja då borde det finnas oro även för dina barn, och det behöver checkas av även med dig om det finns umgänge.

    om det inte är så att detta är den artonde anmälan om samma sak och de redan fått det bekräftat från dig vid tidigare anmälningar.

     


    december 2020 fick de bekräftat att de inte har ett umgänge ensamma men det kan ju liksom ändras på 2 år och då borde jag blivit informerad tycker jag.

  • Anonym (Soc.)
    Anonym (X) skrev 2022-10-13 06:01:03 följande:

     


    december 2020 fick de bekräftat att de inte har ett umgänge ensamma men det kan ju liksom ändras på 2 år och då borde jag blivit informerad tycker jag.


    Ja. Det är för lång tid sedan, för att man ska kunna luta sig tillbaks på gamla uppgfter.
  • Anonym (Mman)
    Anonym (X) skrev 2022-10-13 06:01:03 följande:

     


    december 2020 fick de bekräftat att de inte har ett umgänge ensamma men det kan ju liksom ändras på 2 år och då borde jag blivit informerad tycker jag.


    Nja, den är svår och jag kan inte svara rakt ut vad som är praxis. 
    Har du som ena vårdnadshavaren gett information om att umgänge inte finns så blir det inte alls självklart att du ska få information. 
    Av den enkla anledningen att en orosanmälan görs ''för ett barn'' och inte mot en vuxen. Mitt exempel som följer är inte jämförbart med din sits men som parallell kan nämnas att en person (privatperson, skola, vård etc) kan upprätta en orosanmälan mot ett barn i en familj men det ena barnet undantas då det inte finns samma oro för det barnet. 
    Lite så kan tankarna ha varit i ditt fall, de ser ingen oro för ditt barn då de enligt tidigare utsago ibte har umgänge. 

    Men ja, personligen förstår jag dig!
  • Anonym (X)

    tack för era svar. 


    i dagsläget har de inget umgänge då pappan inte velat ha. Men OM pappan kommer och säger att han vill ha umgänge. Hur ska jag göra då för att känna mig trygg i att han är drogfri? 


    i dagsläget litar jag inte på hans ord tyvärr. 

  • Anonym (?)
    Anonym (X) skrev 2022-10-13 15:36:15 följande:

    tack för era svar. 


    i dagsläget har de inget umgänge då pappan inte velat ha. Men OM pappan kommer och säger att han vill ha umgänge. Hur ska jag göra då för att känna mig trygg i att han är drogfri? 


    i dagsläget litar jag inte på hans ord tyvärr. 


    Ta det via familjerätten och begär övervakat
Svar på tråden Orosanmälan - ej informerad