• Anonym (I)

Utesluten från familjen. Nu blockad

Ni vet att jag skapat trådar om att jag blev utesluten på jul, och att killens familj fryser ut mig. Ni bad mig strunta i dom. Men dum som jag är, så kontakta jag min killes brors flickvän. gratta henne för att hon ska bli mamma. (Trots att hon inte grattade mig när jag fick barn) och skrev att hon kunde få kläder och leksaker. Jag ställer vänliga frågor. men upplever inte att hon försöker bjuda till alls.. så känner mig dum och återkallar meddelanden efter att jag skickat iväg dom. Dock 1 månad efter? så texten har stått i 1 månad innan jag återkalla. Då såg jag nyss att hon blockat mig på fb. Jag sträckte ut en hand om skrev vänligt trots att hon bjöd alla och uteslöt mig förra julen. Känner inte att jag fick nån respons tillbaka av henne. vad tycker ni jag ska göra nu?

• Svar på tråden Utesluten från familjen. Nu blockad
  • Anonym (Here we go again)

Ja, vad tror du att folk ska säga den här gången? Strunta i dem, förstås.

• Anonym (xxx)
    Anonym (I) skrev 2022-10-13 11:14:03 följande:
    Utesluten från familjen. Nu blockad

Ni vet att jag skapat trådar om att jag blev utesluten på jul, och att killens familj fryser ut mig. Ni bad mig strunta i dom. Men dum som jag är, så kontakta jag min killes brors flickvän. gratta henne för att hon ska bli mamma. (Trots att hon inte grattade mig när jag fick barn) och skrev att hon kunde få kläder och leksaker. Jag ställer vänliga frågor. men upplever inte att hon försöker bjuda till alls.. så känner mig dum och återkallar meddelanden efter att jag skickat iväg dom. Dock 1 månad efter? så texten har stått i 1 månad innan jag återkalla. Då såg jag nyss att hon blockat mig på fb. Jag sträckte ut en hand om skrev vänligt trots att hon bjöd alla och uteslöt mig förra julen. Känner inte att jag fick nån respons tillbaka av henne. vad tycker ni jag ska göra nu?

Måste du göra något? De vill inte ha med dig att göra, så låt de vara ifred. 
  • Anonym (...)

Gör inget alls och låt dom vara ifred. Måste fråga, det är möjligt nu att jag blandar ihop dig med någon annan. Men var det du som skrev och berättade något superprivat typ abort, missfall el liknande för din ganska ytligt bekanta svägerska?

• Anonym (I)

Ja de stämmer berättade om abort 

• Idadenfina02

Hon är inte värd din tid. Släpp henne. förstår inte hur du kan vilja ha kontakt med nån som betett sig dåligt emot dig 

• Anonym (I)

Nej har inte gjort abort. Däremot berätta jag att jag va på gynakuten då jag fått missfall

• Anonym (I)

Berättade att jag va på gynakuten och hade fått missfall men fick inget svar. De här va långt innan alla konflikter 

• Anonym (D)

Låt dem vara. Och fira jul med människor som välkomnar hela din familj.

Att de inte längre får fira högtider med sin son/bror och hans barn är deras val.

• Anonym (...)
    Anonym (I) skrev 2022-10-13 11:29:32 följande:

Berättade att jag va på gynakuten och hade fått missfall men fick inget svar. De här va långt innan alla konflikter 

Ah ok. Då mindes jag inte helt fel då. Det jag tänkte var i alla fall att din svägerska kanske uppfattat dig som väldigt gränslös i den situationen. Ett missfall är ju en väldigt privat sak och jag skulle personligen aldrig berätta något sådant för någon jag inte kände väldigt väl, och absolut inte per mess utan i ett samtal där man sågs live. Din man hade kanske inte ens tänkt berätta för sin syster.

Så din svägerska kanske tyckte du var weird då och efter det har situationen eskalerat (typ). Kanske något att tänka på i andra relationer du har?

Oavsett det så får du ju acceptera fakta nu och låta svägerskan vara ifred och umgås med din man istället.
  • Yllop

Din killes familj verkar helt fnoskiga.
    De vill uppenbart inte ha något med dig att göra. Det är bara att acceptera.
    Varför håller du på och kontaktar dem? Skit i dem.

Svar på tråden Utesluten från familjen. Nu blockad