• Mountaintwig

    Svagare graviditetstest en dag?????

    Hej! 
    Har haft bra och stark stegring fram till bim+2 och idag bim+3 var det ganska tydligt svagare. 
    Bara testat med morgonurin så förutsättningarna har varit liknande.

    Har någon varit med om liknande som sedan slutat bra? Har läst att det kan variera lite men hur vanligt är det egentligen?
    Eller kan detta vara ett tecken på kommande missfall?

  • Svar på tråden Svagare graviditetstest en dag?????
  • Happy80

    Det enda är nog att kolla imorgon igen och se åt vilket håll det går, när jag fått tidiga missfall har testen blivit svagare dag för dag och sedan negativa på mellan 3-7 dagar, så har gått ganska fort. 


    Håller tummarna att det ser bättre ut på nästa test, kan ju också variera om det är olika sorts test du tagit!

  • Mountaintwig
    Happy80 skrev 2022-10-16 20:26:32 följande:

    Det enda är nog att kolla imorgon igen och se åt vilket håll det går, när jag fått tidiga missfall har testen blivit svagare dag för dag och sedan negativa på mellan 3-7 dagar, så har gått ganska fort. 


    Håller tummarna att det ser bättre ut på nästa test, kan ju också variera om det är olika sorts test du tagit!


    Ok, vad tråkigt! Har du först fått svagare test och sen börjat blöda? Eller började du blöda först?
    Vilken vecka var du i då?
  • Anonym (entill)

    Så har det varit för mej de graviditer som blivit missfall, då tidiga missfall som skett i närtid med testen. Kanske 3 dagar efter att det börjat sjunka... 

  • Happy80

    Det har varit olika, två ggr med först svagare och sen neg test och därefter blödning ca 3-7 dagar efter neg test, då i v 5-6. En gång i v 7 med blödning först, sedan neg test när blödningen slutat efter någon vecka.

  • Mountaintwig
    Happy80 skrev 2022-10-17 07:07:39 följande:

    Det har varit olika, två ggr med först svagare och sen neg test och därefter blödning ca 3-7 dagar efter neg test, då i v 5-6. En gång i v 7 med blödning först, sedan neg test när blödningen slutat efter någon vecka.


    Ok, tack<3
  • Anonym (y)
    Mountaintwig skrev 2022-10-17 10:40:09 följande:
    Såhär ser det ut idag, vad tror ni?
    Tycker inte dom ser så mycket svagare ut. Har du tagit digitalt?
  • Mountaintwig
    Anonym (y) skrev 2022-10-17 11:00:02 följande:
    Tycker inte dom ser så mycket svagare ut. Har du tagit digitalt?
    Nej, inte så jättemycket svagare. Men det borde ha ökat på två dagar inte blivit svagare. Särskilt eftersom testen gjort det varje dag sen innan. Cb- digital visar 2-3 idag. Men tror att det nog hade visat 3+ i förrgår..
  • Anonym (y)
    Mountaintwig skrev 2022-10-17 11:03:43 följande:
    Nej, inte så jättemycket svagare. Men det borde ha ökat på två dagar inte blivit svagare. Särskilt eftersom testen gjort det varje dag sen innan. Cb- digital visar 2-3 idag. Men tror att det nog hade visat 3+ i förrgår..
    Vilken vecka är du i? Jag ska vara i ca 5+4 men har inte vågat ta ett nytt veckotest. För en vecka sedan visade det 2-3. 
  • Happy80

    Tycker testen ser starka ut! Om man inte ser en tydlig trend tycker jag inte du ska oroa dig för mycket, de här testen är ju inte så exakta. De digitala med vecka är ju bra så att det stiger till 3+.

  • Mountaintwig
    Happy80 skrev 2022-10-17 11:24:47 följande:

    Tycker testen ser starka ut! Om man inte ser en tydlig trend tycker jag inte du ska oroa dig för mycket, de här testen är ju inte så exakta. De digitala med vecka är ju bra så att det stiger till 3+.


    Tycker idag och igår sticker ut tydligt men skulle det öka till 3+ om några dagar skulle det nog gå bra!
  • Mountaintwig
    Anonym (y) skrev 2022-10-17 11:18:02 följande:
    Vilken vecka är du i? Jag ska vara i ca 5+4 men har inte vågat ta ett nytt veckotest. För en vecka sedan visade det 2-3. 
    Jag är 4+4.
    Lycka till med testet!
  • Anonym (y)
    Mountaintwig skrev 2022-10-17 12:40:06 följande:
    Jag är 4+4.
    Lycka till med testet!
    Det finns massor med trådar om dom där veckotesten, vissa får inte 3+ förrns efter 6+0 så man ska nog inte oroa sig i onödan. Jag ska försöka hålla mig tills fredag..
  • Mountaintwig
    Anonym (y) skrev 2022-10-17 13:23:28 följande:
    Det finns massor med trådar om dom där veckotesten, vissa får inte 3+ förrns efter 6+0 så man ska nog inte oroa sig i onödan. Jag ska försöka hålla mig tills fredag..
    Ok, nej du behöver nog inte oroa dig!

    Jag oroar mig inte över den, det är teststickor a som oroar mig.
  • Anonym (y)
    Mountaintwig skrev 2022-10-17 13:47:12 följande:
    Ok, nej du behöver nog inte oroa dig!

    Jag oroar mig inte över den, det är teststickor a som oroar mig.
    Hur har det gått för dig? Har dom blivit starkare? Jag vågade testa idag och det blev 3+. Egentligen är dom där testerna att kasta pengarna i sjön..Lovade mig själv att inte köpa dom igen men kunde inte låta bli. Sist blev det liksom MA trots att jag hade fått 3+.
  • Mountaintwig
    Anonym (y) skrev 2022-10-20 07:44:37 följande:
    Hur har det gått för dig? Har dom blivit starkare? Jag vågade testa idag och det blev 3+. Egentligen är dom där testerna att kasta pengarna i sjön..Lovade mig själv att inte köpa dom igen men kunde inte låta bli. Sist blev det liksom MA trots att jag hade fått 3+.
    Hej!
    Ja dom blev starkare efter två dagar.
    Grattis till 3+!! Jag fick också det idag! 
    Har också fått det en gång tidigare då det vart MA så man kan inte riktigt slappna av. Fast denna gång fick jag starkare streck snabbare, vid ma fick jag väldigt svaga streck.
  • Anonym (y)
    Mountaintwig skrev 2022-10-20 07:58:36 följande:
    Hej!
    Ja dom blev starkare efter två dagar.
    Grattis till 3+!! Jag fick också det idag! 
    Har också fått det en gång tidigare då det vart MA så man kan inte riktigt slappna av. Fast denna gång fick jag starkare streck snabbare, vid ma fick jag väldigt svaga streck.
    Ja visst är det skönt ändå att se 3+:). Jag räknar ner till ultraljudet om några veckor.. DÅ kan jag slappna av en stund tills nästa ultraljud, har bokat in två privat innan Kub. Har inte vågat skriva in mig än, ska göra det efter ultraljudet. 
  • Mountaintwig
    Anonym (y) skrev 2022-10-20 08:18:32 följande:
    Ja visst är det skönt ändå att se 3+:). Jag räknar ner till ultraljudet om några veckor.. DÅ kan jag slappna av en stund tills nästa ultraljud, har bokat in två privat innan Kub. Har inte vågat skriva in mig än, ska göra det efter ultraljudet. 
    Samma här, har ett UL inbokat i vecka 7+3 (är 5+0 nu). Men så långt att vänta funderar på att boka in ett privat också eller ta blodprov men har inte bestämt mig. 
    Tänkte också vänta igentligen men pratade med ivf kliniken idag och dem sa att barnmorskorna vill att man ska skriva in sig så tidigt som möjligt så funderar på att göra det endå.
  • Anonym (y)
    Mountaintwig skrev 2022-10-20 09:50:25 följande:
    Samma här, har ett UL inbokat i vecka 7+3 (är 5+0 nu). Men så långt att vänta funderar på att boka in ett privat också eller ta blodprov men har inte bestämt mig. 
    Tänkte också vänta igentligen men pratade med ivf kliniken idag och dem sa att barnmorskorna vill att man ska skriva in sig så tidigt som möjligt så funderar på att göra det endå.
    Jag har när jag är 7+4:). En liten tanke är att inte gå på vul för tidigt för då kommer dom inte kunna se något och du kanske kommer bli orolig av det, så var det för mig. Vet att et är jättejobbigt att vänta. 

    Klart du ska skriva in dig om du vill, det är bara jag som är lite knäpp :)
Svar på tråden Svagare graviditetstest en dag?????