• Robeli18

    Tappar hår

    Hej, 
    Jag har alltid haft ganska tjockt och långt hår, och har alltid tappat normalt med hår. Dock nu de senaste veckorna, kanske månaderna, har jag börjat tappa väldigt mycket hår. När jag duschar kan jag dra loss små slingor och när jag är klar så är hela brunnen full med hår (drar inte hårt utan det sitter löst). På morgonen när jag vaknar så ligger det fullt med hårstrån på kudden och i sängen. Vad skulle detta kunna bero på? Någon som har några tips på hur man kan motverka eller förebygga detta? 


    Är tacksam för alla svar då detta oroar mig väldigt mycket. 

  • Svar på tråden Tappar hår
  • Räkan77

    Hur ofta tvättar/sköljer du ditt hår? Jag tyckte att det blev bättre när jag slutade blöta det vid varje dusch utan nöjer mig med två gånger i veckan när jag tvättar håret. 

  • Robeli18
    Decemberskytt skrev 2022-10-16 23:03:16 följande:

    Långvarig stress kan orsaka håravfall. Men är du äldre, efter klimakteriet så hör det till ändå.


    Tack för svar. Stress låter inte omöjligt, klimakteriet är däremot långt borta fortfarande.
  • Robeli18
    Räkan77 skrev 2022-10-16 23:11:42 följande:

    Hur ofta tvättar/sköljer du ditt hår? Jag tyckte att det blev bättre när jag slutade blöta det vid varje dusch utan nöjer mig med två gånger i veckan när jag tvättar håret. 


    Tack för svar. Brukar tvätta det nästan varje gång jag duschar då jag tycker att det blir fett väldigt snabbt, men ska absolut prova duscha det lite mindre.
  • Robeli18
    Räkan77 skrev 2022-10-16 23:11:42 följande:

    Hur ofta tvättar/sköljer du ditt hår? Jag tyckte att det blev bättre när jag slutade blöta det vid varje dusch utan nöjer mig med två gånger i veckan när jag tvättar håret. 


    Tack för svar. Brukar tvätta det nästan varje gång jag duschar då jag tycker att det blir fett väldigt snabbt, men ska absolut prova duscha det lite mindre.
Svar på tråden Tappar hår