• Anonym (Sjukpensionär)

Har du fyndat något i mataffären idag?

Ja, har du? Något bra extrapris, något i kort datumlådan? Tillfälligt parti?

Jag har lite svårt att ta vara på fynd ibland själv då jag bara har frysfack, men jag hittade massor med lamm- och kalvfärs i affären idag för 30 kr per paket. Jag köpte 2 av varje. Sedan hittade jag även kristyrtuber för 1 kr styck, och de hade triumf styckglass för halva priset så jag unnade mig en storstrut. Jag har inte köpt styckglass på 7 år, och storstrut har jag inte ätit sen jag var 12.

Någon annan som fyndat något? 

• Svar på tråden Har du fyndat något i mataffären idag?
  • Anonym (Ensam mamma)

Köpte vispgrädde med kort datum 5dl för 5 kr, som jag gjorde smör av. 

• Anonym (Fyndig)

Kul tråd! Mina närmaste mataffärer är ganska dyra, men köper ofta två för en, samt nu tycker de att det är för länge sedan jag köpte dyra syrade grönsaker, så de mailade från Coop att jag kunde få det på 20 procent. 

• Anonym (Sjukpensionär)
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2022-10-17 20:18:33 följande:

Köpte vispgrädde med kort datum 5dl för 5 kr, som jag gjorde smör av. 

Roligt! 
  • Anonym (Sjukpensionär)
    Anonym (Fyndig) skrev 2022-10-17 20:20:00 följande:

Kul tråd! Mina närmaste mataffärer är ganska dyra, men köper ofta två för en, samt nu tycker de att det är för länge sedan jag köpte dyra syrade grönsaker, så de mailade från Coop att jag kunde få det på 20 procent. 

Personligt erbjudande är alltid trevligt. 
  • Anonym (guldsked)

Nej.

Jag försökte fynda 38 hektar skog för 6 miljoner men den är redan uppe i 8 miljoner, så man kan väl gissa att vedpriserna håller i sig. Obestämd

• Anonym (Fyndig)
    Anonym (Sjukpensionär) skrev 2022-10-17 20:27:23 följande:
    Personligt erbjudande är alltid trevligt. 
    Egentligen tycker jag att mailen är jobbiga, men då jag inte unnat mig de syrade grönsakerna på ett tag blev jag lite glad! 🙂
  • Anonym (q)

Kalkonbacon för 12 kr, blir kul att testa.

• Anonym (A)

Ja lammfärs ska man passa på att köpa när de säljer ut och lägga in det i frysen. Det är så gott med lammfärsbiffar. Tyvärr hittar jag sällan det billigt. Det är mest kycklingfärs de säljer ut och det vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Kycklingköttbullar kanske? Någon som har prövat?

Svar på tråden Har du fyndat något i mataffären idag?