Snälla Hjälp! Håller på att förlora mitt barn :-( :-(
Jag vet verkligen inte vad jag kan göra !!
Min dotter har i många år hållit på med självskada. Hon vistas i mycket farliga miljöer. Hon träffar ibland mycket farliga människor. Speciellt män som utnyttjar henne sexuellt.
Hon brukar alltså åka iväg till stora städer. Så som Stockholm, Amsterdam, Berlin Osv. Just nu befinner hon sig i Köpenhamn och har varit borta i en vecka. Och jag blir jätte orolig !!
För jag vet vad som brukar hända. Hon råkar illa ut på sin resa. Sen kommer hon hem och vet inte hur hon ska hantera ångesten. Så hon brukar skära sig.
Hon bor på ett serviceboende med personal dygnet runt eftersom hon har diagnoser. Och jag har sagt till personalen att de ska försöka stoppa henne med alla medel men de får inte göra det eftersom hon är vuxen (25 år)
Och personalen kan inte direkt hjälpa mig. De har sekretess som de inte får bryta. Så de får inte prata om brukarna som bor där. Jag vet dock att de har ringt polisen många gånger när hon har låst in sig på toaletten och skurit sig. Och polisen har sedan kört henne till psyket. Boendepersonalen har även anmält henne försvunnen många gånger då hon lämnat hemmet och åkt iväg utan att höra av sig på flera dagar.
Hon åkte förra helgen till Köpenhamn och är fortfarande där nere. Nyckeln till lägenheten har jag eftersom jag passar hennes djur.
Hon tar inte emot hjälpen hon får.
Hon går inte till terapin som hon ska göra en gång i veckan.
Jag har ringt socialen hur många gånger som helst. De har skickat massor med brev hem och velat att hon kommer på möten men hon har vägrat. Så mina oros anmälningar är helt meningslösa.
Vad ska jag göra ?!?!
På bara månaden har hon legat med över 100 män i olika städer och månaden är inte ens slut ännu. Hur många hon har träffat på bara detta året vet bara hon och gudarna.
Att hon fortsätter med dessa resor förbryllar mig. Hon har blivit rånad och misshandlat och våldtagen SÅ många gånger.
Det är verkligen ett under att hon lever. Hon lever ju i en sån farlig miljö.
Detta är så tragiskt!!!
Idag var jag i lägenheten för mata djuren och jag stötte på personalen i trappen som frågade om jag har hört något. Vilket betyder att de inte hört något för annars skulle de inte frågat mig.
Hur länge hon blir borta vet jag inte.
Som längst har hon varit borta i två månader och då var hon i Stockholm.
Jag vet nu vad som kommer hända när hon till slut kommer hem. Hon kommer låsa in sig på toaletten och skära sig med kniven. Sen vilar hon någon dag och åker iväg igen på sina resor.
Vad kan jag som förälder göra?
Jag lider verkligen av detta.