Förstoppning efter snitt?
Har förstått att det är vanligt. Hur illa var det för er? Hur länge höll det i sig? Hittade ni ngt som hjälpte?
Urk!
Har förstått att det är vanligt. Hur illa var det för er? Hur länge höll det i sig? Hittade ni ngt som hjälpte?
Urk!
Nä jag hade inga problem. Det var lite jobbigt första gången man skulle på Toa på BB... (lite små hemskt faktiskt) men sen var det nemas problemas.
Jag hade inte heller några problem, det kom igång så fort jag började vara uppe och gå. Ju mer man går, desto bättre fart får tarmarna.
Inga problem här heller. Tror magen kom igång en eller två dagar efter snittet. Gick finemang
Inga problems här heller....men det är klart, helt ärligt är det ju lite svårt att lixom...trycka ut det som ska ut.
Men det är ju inte pga nån förstoppning utan pga att magmusklerna inte funkar som de ska.
Wow, vilka toadrottningar, skönt att höra! Trodde man mer eller mindre skulle räkna med stora problem. Då räknar jag med små problem för att vara på säkra sidan.
Sara, ska du föda vaginalt? Tittar in till dig!!!
För att inte bli för hård i magen kan man ta Importal Ex-lax i slutet på graviditeten. Det är ok enl BM. Det gör det lite lösare i konsistensen och man behöver inte ta i för kung o fosterland!!
Det är rätt vanligt att tarmrörelserna stannar upp lite efter snittet eftersom de är där inne och rotar runt. Det är ju inte heller ovanligt att man blir lite förstoppad i slutet av graviditeten eftersom tarmarna blir ihopträngda i ett litet "hörn" och inte har plats att röra sig som de brukar.
Det höll i sig några dagar faktiskt men sen fick jag laktulos (stavning?).
Där jag blev förlöst så blir man inte hemskickad om magen inte har kommit igång efter ett snitt, så ag fick laxoberaldroppar på BB som satte igång magen.
Det har jag efter fått alla tre snitten.
1a snittet inga problem
2a snittet problem i ett par veckor!
trots att jag gjorde alt "fel" första ggn och allt rätt andra
För mig var det inga problem med min mage utan gick på toa mindre än 1 dygn efter snittet.
Jag skulle få en morfinspruta så jag kunde gå upp men den han inte verka för det blev lite akut ![]()
Kom på att jag fick någon medicin som skulle sätta fart på det hela, men jag vet inte riktigt vad det var... Tror att det var Dimetikon. Det är som Minifom för vuxna och det finns i Sverige också. Man kan ha ont av gaser efter att de varit därinne och grävt så det kan vara bra att ta en sån medicin.
Mimmsan och Pallas, låter ju bra! Ska jag be om om det kör ihop sig och de ej erbjuder mig det!
Efter första snittet fick de hjälpa mig med laxoberal, sen fungerade det.
Efter andra gjorde de allt möjligt hemskt med mig för att få igång systemet. tyvärr lyckades det bara halvdant. fortfarande efter 2år är de inte igång.