• en vanlig person

Jobbig kollega

Hur gör ni för att hantera en jobbig kollega som vill bestämma hela tiden och har ett otrevligt tonläge? Har tyvärr en sådan sim jobbar ihop med mig.

• Svar på tråden Jobbig kollega
  • masen84

Har du försökt prata med personen om det? Kanske att ta din jobbiga kollega åt sidan och prata med personen att du tycker att hen har ett otrevligt tonfall och har ett dominerande beteende? Är personen i fråga en vanlig arbetare eller har hen någon lite mer högre position på jobbet? Arbetsledare eller nåt sånt?  Är det bara mot dig som kollegan har ett otrevligt tonläge eller är det mot flera kollegor?

Är det kanske dags att ta upp det med chefen att du tycker att kollegan har ett otrevligt tonläge?

• Janina95

På mitt jobb finns det alltid någon som någon eller några stör sig på, det slutar ofta i konflikter.
    Det bästa man kan göra är att säga vad man tycker till personen i fråga, vågar man inte det kan man ta upp det på ett apt och kanske ta det lite mer diskret " att det finns vissa osämjor och tycken i gruppen och att alla kanske kan ta sig en funderare på hur dom upplevs av andra, att man kan försöka vara mer trevligare och samarbetsvillig " eller gå direkt till chefen och be hen ha ett samtal med personen.

• en vanlig person
    masen84 skrev 2022-10-18 20:20:20 följande:

Har du försökt prata med personen om det? Kanske att ta din jobbiga kollega åt sidan och prata med personen att du tycker att hen har ett otrevligt tonfall och har ett dominerande beteende? Är personen i fråga en vanlig arbetare eller har hen någon lite mer högre position på jobbet? Arbetsledare eller nåt sånt?  Är det bara mot dig som kollegan har ett otrevligt tonläge eller är det mot flera kollegor?

Är det kanske dags att ta upp det med chefen att du tycker att kollegan har ett otrevligt tonläge?

Ja, personen får nämligen ett utbrott, jag markerat men det har hänt flera ggr. Det är en jämlik kollega. 
    Jag vill göra karriär och det känns som om jag ska gå och berätta för chefen kommer det att förhindra mig. Den här personen är manipulativ går runt och snackar skit bakom ryggen sedan spelar bästa vän.  
Svar på tråden Jobbig kollega