• Anonym (JJ)

Bipolär kollega

Jag misstänker att en kollega är bipolär. Hon är också gift och kär i mig.
    Läste någonstans att bipolära är falska, instabila, opålitliga och psykiskt påfrestande för omgivningen. Hon har redan gjort en grej som skadade mitt fötroende för henne.

Är det bättre att hålla sig på avstånd? 

• Svar på tråden Bipolär kollega
  • Anonym (H)
    Ja, du bör hålla dig undan en gift kollega som stöter på dig. Men den där beskrivningen av personer med bipolär sjukdom känner jag inte igen. 
  • Tukt

Ja, om du inte kan vinna jättemycket på att vara henne nära, så är det nog vettigt. Du har ju uppenbarligen en magkänsla. Följ den,

• Anonym (H)

Vad får dig att tro att din kollega har bipolär sjukdom?

• Anonym (Fördomar)

Herregud vilken massa skit.

Nej ts, bipolära är inte falska och opålitliga! Och inte alla har så svår sjukdom att det påverkar omgivningen heller.

Hon är gift - lämna henne ifred! Och börja fundera på varför du har fördomar om andra människor.

• Gman69

TS, om hon var en normal människa så kunde ni vara vänner, kk, sambo whatever.

Låt hennes make ta hand om bipolära skiten. 

• Anonym (JJ)
    Gman69 skrev 2022-10-20 08:56:24 följande:

TS, om hon var en normal människa så kunde ni vara vänner, kk, sambo whatever.

Låt hennes make ta hand om bipolära skiten. 

Du har nog rätt. Jag tycker så synd om henne.
  • Anonym (Q)

Vad får dig att tro hon är bipolär?

• Anonym (Fördomar)
    Anonym (JJ) skrev 2022-10-20 09:14:12 följande:
    Du har nog rätt. Jag tycker så synd om henne.
    Du har fortfarande inte talat om varför du TROR att hon är bipolär.
  • Anonym (Q)

Kanske ts själv som är bipolär .

• Anonym (limlam)

Hur vet du att hon är kär i dig? 

• Anonym (.)

Alltså en gift kollega ska man alltid hålla sig undan från. Kollegor är kollegor. 

• Anonym (—)

Vad är det hon har gjort så du tappade förtroendet?

• Anonym (Elvira)

Hon kanske bara har en långvarig relation som det har gått slentrian i och fick en liten crush på dig?

Sånt brukar gå över om du inte engagerar dig utan håller kollegialt avstånd.

Om hon däremot har gjort fysiska närmanden och inte lägger ner direkt när du sagt ifrån måste du klart ta upp det med chef.

• Anonym (Q)

Ts är antagligen kränkt och börjar sätta diagnoser på henne för han antagligen blev nobbad. 

• Anonym (Q)

Kul att du varken kan svara på varför du tror hon är bipolär och heller inte vad hon gjort mot dig.  Trolltråd kanske då

Svar på tråden Bipolär kollega