• Anonym (Hur mycket?)

Hur mycket mer buda på ett hus...

Det finns ett hus som säljes nu som vi vill ha och vi har redan lagt bud ett på ett annat.

Om vi säger att vi ger 150 000 mer om vi får det direkt eller hur mycket mer är rimligt? Snabbt tillträde önskas av säljarna och det säljs med friskrivningsklausul. Vi är ok med det. 

I området generellt säljs husen för 2-11 % lägre än utgångspriset. 

Vi behöver snabbt svar då vi annars går vidare med det första huset där vi nu leder budgivningen. 

• Svar på tråden Hur mycket mer buda på ett hus...
  • Anonym (Poggan)

Det beror väl lite på husets prislapp?

Ligger i ett hie po lannet och kostar 1.2 miljoner vs ligger på Lidingö och kostar 12 miljoner liksom?

• Anonym (Kilafors)

Först måste ni ju vänta tills ngn budat över er på hus nr 1. Annars riskerar ni att stå med två hus på halsen. 

Vad är utgångspriset på hus nr 2? 

• Anonym (Poggan)
    Anonym (Kilafors) skrev 2022-10-22 13:18:21 följande:

Först måste ni ju vänta tills ngn budat över er på hus nr 1. Annars riskerar ni att stå med två hus på halsen. 

Vad är utgångspriset på hus nr 2? 

Bud är aldrig bindande, du kan dra tillbaks budet på fem röda även om det är fult.

Inget är avgjort förrän kontrakt är skrivet.
  • Anonym (Kilafors)
    Anonym (Poggan) skrev 2022-10-22 13:24:10 följande:
    Bud är aldrig bindande, du kan dra tillbaks budet på fem röda även om det är fult.

Inget är avgjort förrän kontrakt är skrivet.
    Jamen det har du ju helt rätt i! 
    Glöm vad jag skrev, TS! 
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Poggan) skrev 2022-10-22 13:11:42 följande:

Det beror väl lite på husets prislapp?

Ligger i ett hie po lannet och kostar 1.2 miljoner vs ligger på Lidingö och kostar 12 miljoner liksom?

Ja, det har du rätt i haha, hade lite bråttom att skriva. 

Det är i en mindre stad, inte supercentralt men det finns bussförbindelse, priset är 1 350 000, 45 kvm.  
    Liknande hus har ungefär samma pris. 

Nyss såldes ett för 1.1, nedgång med 8%, dubbelt så stor tomt, men något sämre läge, samma stl. 
  • Anonym (as)

Beror ju på priset och erat bud.
    Kostar huset 1 mille och ni har lagt bud på en mille är det en helt okej summa.
    Kostar huset 20 mille och ni lagt ett bud på 15 är det ett hån.

• Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (as) skrev 2022-10-22 13:50:50 följande:

Beror ju på priset och erat bud.
    Kostar huset 1 mille och ni har lagt bud på en mille är det en helt okej summa.
    Kostar huset 20 mille och ni lagt ett bud på 15 är det ett hån.

Du missförstod. Meningen var att buda 150 000 MER än utgångspris eftersom vi behöver snabbt beslut. 

Utgångspriset är 1 350 000. 
  • Anonym (as)
    Anonym (Hur mycket?) skrev 2022-10-22 14:19:25 följande:
    Du missförstod. Meningen var att buda 150 000 MER än utgångspris eftersom vi behöver snabbt beslut. 

Utgångspriset är 1 350 000. 
    Då tycker jag att det låter som en bra summa, särskilt med tanke på att husen brukar säljas för mindre än utgångspris.
  • Studentpappa
    Anonym (Hur mycket?) skrev 2022-10-22 13:49:18 följande:
    Ja, det har du rätt i haha, hade lite bråttom att skriva. 

Det är i en mindre stad, inte supercentralt men det finns bussförbindelse, priset är 1 350 000, 45 kvm.  
    Liknande hus har ungefär samma pris. 

Nyss såldes ett för 1.1, nedgång med 8%, dubbelt så stor tomt, men något sämre läge, samma stl. 
    Saknas det en 1:a? 45kvm är väl inget hus?
    Ride it like you stole it
  • Anonym (...)
    Studentpappa skrev 2022-10-22 18:41:08 följande:
    Med det pris TS anger så måste det vara ett litet hus (även om jag håller med om att 45 låter fel ;) ) ?
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (...) skrev 2022-10-22 19:06:13 följande:
    Med det pris TS anger så måste det vara ett litet hus (även om jag håller med om att 45 låter fel ;) ) ?
    Jag sålde min lilla lägenhet i stan, en 1:a på 28 kvm för 1,4 så det är väl inte omöjligt.
  • Studentpappa
    Anonym (...) skrev 2022-10-22 19:06:13 följande:
    Inga problem att hitta stora hus för dom pengarna i många delar av Sverige.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Hur mycket?)
    Studentpappa skrev 2022-10-22 18:41:08 följande:
    Nej, det är ett litet hus. Vill inte ha så stort. 145 kvm här är minst 1 miljon till. 

Vet att det finns billigare orter, men barnen bor här, mitt arbete är där osv.
Svar på tråden Hur mycket mer buda på ett hus...