• Sun 23 Oct 2022 23:11
    1752 visningar
    5 svar
    5
    1752

    Jag behöver ett intresse, snälla hjälp!

    Mycket märklig tråd. Jag behöver ett intresse eller en hobby. 

    Förutsättningar: 100% ensamstående med 3-åring med EGEN vilja, hänger inte bara med på vad som helst. Studerar. Vabbar 50%. Bor i liten lägenhet. 

    Har tidigare lagt all tid på hästar, löpning, skogs/bergs-promenader. Hästar är uteslutet med barnet. Löpning är så jävla tråkigt med uppehåll heeela tiden pga sjukdomar. Opepp på promenader. 

    Behov 1: något att göra som rast under pluggdagar, rörelse (styrka/kondition) måste va kul! 

    Behov 2: något tyst att göra på kvällarna när barnet sover. Ruttnar i soffan med mobilen. Har försökt läsa böcker men så tråkigt efter en pluggdag. Sticka/virka är det enda jag kommer på, men låter tråkigt. 

    Behöver ha kul! Livet är inte alltid så upplyftande med distansplugg, ensam förälder och allmänt ensam...

  • Svar på tråden Jag behöver ett intresse, snälla hjälp!
  • Mon 24 Oct 2022 08:24
    #1

    Sticka och virka är hur roligt som helst! Det har jag gjort sedan mellanstadiet :) Korsstygn håller jag också på med ibland. Fördelen med garnrelaterade saker är att du kan skapa sånt som du och barnet kan använda, mössor, halsdukar mm, längre fram någon enkel tröja eller ett par strumpor. Det blir också trevliga julklappar som du kan påbörja redan i januari :)

  • Anonym (jump)
    Mon 24 Oct 2022 08:31
    #2

    Walk at Home (Youtube)

    Köp en Playstation. Eller Nintendo Switch och kör The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

    ">The Legend of Zelda: Breath Of The Wild Review - YouTube

  • Mon 24 Oct 2022 09:01
    #3

    Jag har nyligen fastnat i pusselträsket. Faktiskt skitkul! Faran är att man sitter uppe för länge på kvällarna ;) 

  • Mon 24 Oct 2022 14:07
    #4

    Pussel, måla akvarell, lösa svåra korsord, lära dig nåt nytt som tex brodera eller sticka egna tröjor.

  • Mon 24 Oct 2022 15:43
    #5

    skaffa hund, gymma (Många gym har barnpassning) skapa nånting, skriva/måla/dreja/sticka/korsord/pussel.. vill säga läsa men det vill du inte. Men det är skillnad på att pluggläsa och att läsa en spännande bok

Svar på tråden Jag behöver ett intresse, snälla hjälp!