• Anonym (Cola)

Lärare som bytt jobb

Hej,

Vad jobbar ni f d lärare som idag?
    Jag har jobbat som lärare i tjugo år och står inte ut längre. 
    Sitter och kollar efter jobb där man kan ha användning av sina erfarenheter, men var har man en chans att få något?

Oavsett vilka ämnen man undervisar i-vilka andra jobb har ni idag, ni som lämnat skolan? 

Jag står inte ut längre. Måste komma ifrån skolvärlden. 

• Svar på tråden Lärare som bytt jobb
  • Anonym (Lärare)

Jag har haft en fot utanför dörren ett tag, tittar på administrativa jobb. Sen kan man så klart söka sånt som projektledare, arbetsledare och liknande. Löste problemen provisoriskt genom att jobba halvtid, mindre stress men funkar så klart inte ekonomiskt i längden.

• Anonym (Cola)

Är det svårt att få sådana jobb? Tycker när jag läser att man ska ha så oerhört mycket erfarenhet av administrativa uppgifter. 

Är det för att du inte helt velat lämna skolan eller har det inte funnits att få heltid? 

• Anonym (Lärare)
    Anonym (Cola) skrev 2022-10-24 18:22:01 följande:

Är det svårt att få sådana jobb? Tycker när jag läser att man ska ha så oerhört mycket erfarenhet av administrativa uppgifter. 

Är det för att du inte helt velat lämna skolan eller har det inte funnits att få heltid? 

Knappast, administrativa jobb kan du få om du gått ut gymnasiet. Det är verkligen basicnivå att stå i reception eller liknande.

Jag har heltid i grunden men vill ge det en chans till. Samtidigt måste jag ju ta reda på var jag isf ska ta vägen.
Svar på tråden Lärare som bytt jobb