• vertias

    Är det tecken på missfall?

    Hej!
    jag är gravid i v 7+5. Detta är mitt tredje barn. Ända sedan jag blev gravid så har jag känt av en kant ovanför blygdbenet (vilket jag tror är livmodern?) den har alltid varit väldigt tydlig. Men jag kunde även känna denna kant när jag inte var gravid också. Men nu till mitt problem. Igårkväll när jag låg och såg på tv så kände jag inte denna kant så tydligt som jag har gjort förut. Och inte nu på morgonen heller. Den är där men det är inte lika tydligt. Jag är inte helt säker på att detta ens är livmodern men vad annars skulle det vara? Det är som en lång kant som sträcker sig från sida till sida, tänk att du skulle ha ett snöre under huden ungefär. 


    i onsdags var jag inne på gyn för att jag hade en liten blödning men de kunde se ett litet foster med ett hjärta. Men jag är så rädd för missfall eftersom jag gick igenom ett missfall för ett år sedan i v 10+3.
    jag har fortfarande symtom. mår illa på morgonen och är orkeslös. 

    tacksam för svar om någon vet vad denna ?kant? är för något och om det ens har någon betydelse för graviditeten?

  • Svar på tråden Är det tecken på missfall?
  • vertias

    Kan tillägga att jag tidigare gjort två kejsarsnitt. kan denna kant ha något med dem att göra?

  • Jag är bara jag
    vertias skrev 2022-10-25 08:43:17 följande:
    Kan tillägga att jag tidigare gjort två kejsarsnitt. kan denna kant ha något med dem att göra?
    Mest troligt. I v.8 är livmodern fortfarande nere i bäckenet och känns inte. Och känns ju aldrig som en "kant" heller. Så nåt tecken på m.f är det absolut inte.
Svar på tråden Är det tecken på missfall?