Utredningshemmet Flöjten
Hej.
Jag undrar hur många av er som kommer in i min tråd, som varit på utredningshemmet flöjten i Karlstad, eller känner någon som varit på utredningshemmet flöjten?
Jag undrar hur föräldrars och morföräldrars uppfattning var på utredningshemmet flöjten.
Jag har med avsikt att skriva en bok om detta utredningshem, med både positiva och negativa upplevelser.
Jag har redan kontakt med 4 föräldrar som bott på utredningshemmet tidigare.
Jag hör gärna erfarenheter om andra utredningshem också, då jag förstått att målet oftast tyvärr är att placera barnet enligt SOL eller LVU.
Iband finns det kanske skäl, ibland inte. Jag är inte ute efter att människor ska kränka varann i tråden, eller kasta skit på dem som är i utsatta situationer, jag har också förstått, att det som oftast är personer med funktionsnedsättning som får sina barn omhändertagna, att dessa personer är mindre värda i samhället.
Jag vill lyfta detta, då jag bedömer att det mörkas för mycket inom dessa verksamheter. Även om du jobbat på flöjten men inte längre jobbar där, får du också mer en gärna skriva i tråden om din erfarenhet på utredningshemmet.