• Thu 27 Oct 2022 14:12
    1469 visningar
    0 svar
    0
    1469

    Snart singel?

    Jag är totalt förvirrad av mig själv.

    Lite bakgrund:


    Jag och sambon ska flytta isär som särbos. Vi har försökt att kommunicera men det fungerar inte, vi vill olika med boendet och har beslutat att vi ska bo i samma stad för barnens skull.

    Men jag känner rent känslomässigt att jag redan lämnat förhållandet. Vi sover inte ihop, jag vill inte. Känner ingenting speciellt, men kan ibland bli ledsen över situationen då min inre bild ändå ville något annat. Detta var ändå människan jag vill leva med.

    Nu mitt i allt detta fick jag förälskelsekänslor för en annan. Har inte gjort något speciellt och kan inte träffa denna personen hur mycket jag än ville då personen bor i sitt land och hälsar endast på via hens jobb. Vi har en mejlkontakt och jag har ingen aning om personen överhuvudtaget är intresserad av mig. Som det är nu väntar jag till början av nästa år och hoppas på att ha flyttat ut.

    Det är självklart ett bra tag tills det händer men att sitta här och inte kunna göra någonting förutom att vänta plågar mig. Jag har funderat på att prata med sambin om mina känslor gentemot sambon(inte berätta om dessa nya känslor, kan vara en fas bara).

    Ni som startat om era förhållanden eller blivit särbos, hur gick det? Speciellt där kmmunikationen inte varit bra, löste det sig efteråt?

Svar på tråden Snart singel?