• Nova2

    Ni som haft Nidblödning…

    Hej
    Tycker jag löser överallt om Nidblödning men blir ändå inte riktigt klok på det. Ni som haft Nidblödning, hur var den om man jämför med er vanliga mens? 


    Själv blöder jag i normala fall mycket mer än det skrivs vara normalt, men Denna månaden mycket mindre. Dock fortfarande mer än vad jag tycker det stå att en Nidblödning bör vara. 


    Och ni som haft Nidblödning, när kom den om man jämför med när mensen var beräknad, eller hur långt efter ägglossning?
    Testade ni negativt innan? När plussade ni? 


    Och om ni varit gravid flera gånger, hade ni Nidblödning alla gånger? 


    Tacksam för svar Glad

  • Svar på tråden Ni som haft Nidblödning…
  • Anonym (Linnea)

    Jag fick nidblödning i början av båda mina graviditeter. De kom cirka tolv respektive sju dagar efter ÄL och var väldigt små blödningar, mer som en blodblandad flytning som bara varade en knapp dag. Så helt annorlunda än en vanlig mens för min del, då den ofta börjar lite som en blodblandad flytning för att efter någon dag övergå i en mer riklig och ganska smärtsam blödning. Nidblödningarna har varit smärtfria. Jag plussade samma dag som mensen var beräknad, men testade inte tidigare än så. 

    har du tagit ett graviditetstest? Borde synas nu om mensen skulle ha kommit i annat fall.

  • Nova2
    Anonym (Linnea) skrev 2022-10-27 18:28:28 följande:

    Jag fick nidblödning i början av båda mina graviditeter. De kom cirka tolv respektive sju dagar efter ÄL och var väldigt små blödningar, mer som en blodblandad flytning som bara varade en knapp dag. Så helt annorlunda än en vanlig mens för min del, då den ofta börjar lite som en blodblandad flytning för att efter någon dag övergå i en mer riklig och ganska smärtsam blödning. Nidblödningarna har varit smärtfria. Jag plussade samma dag som mensen var beräknad, men testade inte tidigare än så. 

    har du tagit ett graviditetstest? Borde synas nu om mensen skulle ha kommit i annat fall.


    Min mens va sen ca 3 dagar enligt min ?FLO?-app men räknar man från ägglossningen så kom den efter 14 dagar exakt vilket den bör göra. Så jag han ta några tester innan som va negativa. Men jag har försökt i ca 2 år att bli gravid och efter ett missfall i våras har mensen blivit ?lättare? att ha o göra med, mindre smärta och inte lika riklig som innan så varje månad hoppas man ju att det är en Nidblödning, har gått måååååånga graviditetstest på detta. Därför jag tänker att jag behöver veta mer om Nidblödning så kanske jag slipper hoppas att min mens alltid är en Nidblödning även om jag inte fått något plus dagarna innan, hehe. 


    tidigare va min mens så smärtsam så jag ibland inte kunde gå ut på två dagar och så pass riklig så jag fick byta tampong var/varannan timme, blev svimfärdig och den varade 5-7 dagar. Så visst är jag glad att den inte är lika olidlig längre men den luras också lite. 

  • Jag är bara jag

    Haft 3 efter IVF och det var bara lite svagt rött resp. bruna flytningar motsvarande 5 och 6 dagar efter äl. Det är nämligen då embryot fäster och då man kan blöda.

  • Anonym (Två)

    Har varit gravid två gånger och fått nidblödning båda gångerna några dagar innan mensen skulle komma. 

    Första gången kopplade jag inte och trodde det var mens och blev ledsen då vi hade försökt ett tag. Så det var ändå ganska mycket, men ändå inte superblodigt om jag ska försöka mig på att förklara. Rikligt med rosa flytning blandat med blod. 

    Tyvärr slutade det med missfall ändå. 

    Vid min senaste graviditet hade vi försökt i flera år och även med flera misslyckade ivf. När denna blödningen kom visste jag direkt att vi lyckats. 

    Håller tummarna för dig

Svar på tråden Ni som haft Nidblödning…