• Anonym ('ingen')

Osynlig

Idag sade en person som jag jobbat i grupp med att ingen i gruppen hade svar på en viss fråga på seminariet. 

Vill inte säga exakt vad, men det var CENTRALT för uppgiften, och vi hade alla diskuterat detta.
    Jag sade: jo, jag hade ju det! 

För i diskussionerna i grupparbetet hade jag framfört min erfarenhet!
    Det kan låta som en liten grej, men det är återkommande att andra inte LYSSNAR på mina åsikter, idéer och inputs i grupparbeten.

jag blir ignorerad för mina inputs, och det gör mig så ledsen.
    Det märks verkligen hur illa andra tycker om mig. 
    :( 

• Svar på tråden Osynlig
  • Anonym (Veden)

Stor igenkänning. Hoppas du orkar. Jag blev försenad med mina studier den här terminen på grund av att en lärare på Uppsala universitet tog sida med personer som betedde sig så som du beskriver i trådstarten.

Jag tänker att Uppsala universitet har så gott anseende att de tål att höra att detta händer på deras universitet och att de har lärare som gör på det viset. Säkert är inte hela universitetet dåligt, och jag fick ett gott bemötande på institutionen, men tyvärr klarar jag inte av att utföra uppgifter som ska bedömas av lärare som sanktionerar sådant beteende. 

• Anonym (Veden)

För att det inte känns bra att bli dumförklarad inför gruppen om man själv hade tagit upp frågan i gruppen och ingen har lyssnat. Det är ingen free lunch, det är förnedring. I mitt fall sanktionerat av en lärare som lät sig charmas dessutom. 

• Anonym ('ingen')
    MajsansVärld skrev 2022-10-28 17:03:07 följande:

Varför ger du dem då undrar jag? Jag hade bara skitigt i vilket och bara ätit gratisfikan! Och aldrig svarat på frågorna, livet är väl att alla mål ska va att jobba och engagera sig så lite som möjligt på ett arbete

Det var på ett onlinemöte/seminarium...

Och jag ville ju säga NÅGOT. för mitt betygs skull. 

Gratisfika fanns inte. :)
    Vi får se hur det här artar sig. Förhoppningsvis blir det andra gruppformeringar i kommande kurser... 

Hade inte pallat samma grupp genom hela utbildningen...
    Hoppas att jag hittar NÅGON att prata med som accepterar mig under utbildningen, annars kanske jag får byta program eller något... 
Svar på tråden Osynlig