• Fri 28 Oct 2022 20:30
    7856 visningar
    6 svar
    6
    7856

    Få lugnande till hund

    Hej,

    Förra nyår trodde jag att min hund skulle få hjärtstillestånd pga rädsla och raketer. Året innan det var det inga problem alls med raketer men förra nyår var katastrof. Sen dess har hon även blivit SÅ JÄVLA ljuskänslig.

    Motorcyklar, maskiner, smällar - alla höga ljud gör henne livrädd. Det är hemskt att se då det verkligen blir hinder i hennes vardag.

    Så det jag undrar är om någon har fått lugnande utskrivet till sin hund till nyår? 



    Jag förmodar att dom kollar hjärtat så det tål lugnande, vilka tester gör dom mer?


     


    Vad kostade undersökningen ungefär? Och vad kostade medicinen? 


     


    Detta är ingen lat quick fix heller, jag har försökt och försöker hjälpa henne och jobba med henne för att höra det enklare för henne men detta nyår vill jag vara förberedd så hon slipper gå igenom samma sak igen. 


     


    Ska ringa vet på måndag och boka tid men hör gärna lite från er också, hur det fungerade, vilka ni fick, vad för hund ni har osv. 


     


    Tack! 

  • Svar på tråden Få lugnande till hund
  • Anonym (hundä­gare)
    Sat 19 Nov 2022 18:03
    #1

    Ta in på ett vandrarhem ute i skogen o gå en rolig o fin skogspromenad istället! 


    Sen bör du fundera på; om hunden är rädd för allt du tar upp så kanske den lever i en helt fel miljö? Har du funderat på att flytta eller omplacera till någon nära anhörig som bor under bättre förutsättningar kanske ? 

  • Anonym (Suck)
    Sat 19 Nov 2022 18:07
    #2

    Men igen?? Se till att skotträna din hund istället så du slipper droga ner den, det är verkligen över gränsen!

  • Anonym (-)
    Sat 19 Nov 2022 18:20
    #3
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-19 18:07:09 följande:

    Men igen?? Se till att skotträna din hund istället så du slipper droga ner den, det är verkligen över gränsen!


    Inte igen, antagligen en uppdragen dubbelpostad tråd.
  • Anonym (Suck)
    Sat 19 Nov 2022 18:30
    #4
    Anonym (-) skrev 2022-11-19 18:20:00 följande:
    Inte igen, antagligen en uppdragen dubbelpostad tråd.
    Det kan du ha rätt i.
  • Thu 24 Nov 2022 19:35
    #5
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-19 18:07:09 följande:

    Men igen?? Se till att skotträna din hund istället så du slipper droga ner den, det är verkligen över gränsen!


    Den blev dubbelpostad och du som inte sett hur min hund blir i situationer som är problematiska borde inte yttra dig sådär. Det har varit mitt sista alternativ men jag tänker fan inte riskera att hjärtat slutar slå på henne i år.

    Vi har tränat, vi tränar. Varje dag. Så att lägga en sån kommentar utan att ha någon koll på oss är idiotiskt när jag till och med lyfter att detta inte är nån jävla quick fix. 


     

  • Anonym (Suck)
    Thu 24 Nov 2022 19:43
    #6
    HemligaM skrev 2022-11-24 19:35:39 följande:

    Den blev dubbelpostad och du som inte sett hur min hund blir i situationer som är problematiska borde inte yttra dig sådär. Det har varit mitt sista alternativ men jag tänker fan inte riskera att hjärtat slutar slå på henne i år.

    Vi har tränat, vi tränar. Varje dag. Så att lägga en sån kommentar utan att ha någon koll på oss är idiotiskt när jag till och med lyfter att detta inte är nån jävla quick fix. 


     


    Du ljuger. Du skottränar garanterat inte din hund dagligen. Att ljuga i en tråd på FL för att framstå som att man INTE tar genvägen att droga ner sin hund är idiotiskt om något. Quick fix? Du sa det, inte jag.
Svar på tråden Få lugnande till hund