• Hope4

    Missfall?

    Hej.. Min historia är lite komplicerad, men ska försöka förklara så gott d går.. 
    Hade missfall i slutet av aug, fick ingen mens, efter typ 6v kontaktade gyn som sa att jag var gravid igen. Så vi har svårt att beräkna i vilken v d är. Plus grav test, stigande hcg. Efter 3v vill jag göra ett UL sa hon och det gjorde vi idag. Hon sa att hon ser ett litet foster på ca 3mm men hörde inte hjärtat..
    Ska ha UL igen om en v..
    Har det inte då växt, och hon inte hör hjärtljud, då är d ngt snett..
    Blir d ett missfall igen?..

  • Svar på tråden Missfall?
  • Jag är bara jag

    Eftersom du inte vet hur långt gången du är kan man omöjligt säga redan nu att det är m.f. Du kanske precis låg på gränsen till att få plus när du testade. Tycker de skulle dragit till med nytt VUL om 2 veckor.

  • Hope4
    Hope4 skrev 2022-10-28 21:52:16 följande:
    Missfall?

    Hej.. Min historia är lite komplicerad, men ska försöka förklara så gott d går.. 
    Hade missfall i slutet av aug, fick ingen mens, efter typ 6v kontaktade gyn som sa att jag var gravid igen. Så vi har svårt att beräkna i vilken v d är. Plus grav test, stigande hcg. Efter 3v vill jag göra ett UL sa hon och det gjorde vi idag. Hon sa att hon ser ett litet foster på ca 3mm men hörde inte hjärtat..
    Ska ha UL igen om en v..
    Har det inte då växt, och hon inte hör hjärtljud, då är d ngt snett..
    Blir d ett missfall igen?..


    Tog ett test som visade v4-5 samma dag jag var hos gyn.
  • Hope4
    Jag är bara jag skrev 2022-10-28 22:04:07 följande:
    3+ menar du? Eller hcg-nivå motsvarande v.4-5?
    Clearblue testet visade 4-5v
  • Anonym4848
    Hope4 skrev 2022-10-28 22:09:00 följande:
    Clearblue testet visade 4-5v
    Det kan bara visa 1-2, 2-3 eller 3+
  • Hope4
    Anonym4848 skrev 2022-10-28 22:28:17 följande:
    Det kan bara visa 1-2, 2-3 eller 3+ji
    Jo, 2-3 motsvarar v4-5.
  • Anonym4848
    Hope4 skrev 2022-10-28 22:34:06 följande:
    Jag vet. Men du skrev att testet visade det, men då förstår jag hur du tänkte.
  • Jag är bara jag

    Så 3 veckor efter du förmodat var i v.4-5 gjorde du VUL? Eller förresten nu ser jag att du skrev UL. Ja, då skulle jag vara ännu mindre säker på m.f faktiskt. VUL är bättre så tidigt, man ser bättre. Jag har gjort VUL så sent som v.13 och det gick jättebra.

  • Hope4
    Jag är bara jag skrev 2022-10-29 19:32:05 följande:

    Så 3 veckor efter du förmodat var i v.4-5 gjorde du VUL? Eller förresten nu ser jag att du skrev UL. Ja, då skulle jag vara ännu mindre säker på m.f faktiskt. VUL är bättre så tidigt, man ser bättre. Jag har gjort VUL så sent som v.13 och det gick jättebra.


    Nej, jag gjorde vul. Hänger inte m alla termer. D va vaginaltultraljud.
  • Jag är bara jag
    Hope4 skrev 2022-10-29 21:43:56 följande:
    Nej, jag gjorde vul. Hänger inte m alla termer. D va vaginaltultraljud.
    Nåja, ingen jätteskillnad i vad jag tycker. Kan vara för tidigt att döma ut det.
Svar på tråden Missfall?