• Helenasojörgens

    Gravid med bf juli

    Hejsan.

    Jag har precis plussat igen efter två missfall.  
    Har tre barn sen innan o väntar mitt första gemensamma med,min sambo! 

    Är jätte orolig för missfall igen.
    4+0 imorgon 
    O bf i juli. 
    När kan man göra första vul som tidigast? 
    Fler får gärna,haka på ....
    Dela,med er

  • Svar på tråden Gravid med bf juli
  • Soer21

    Hej, lite samma som du. Har 3 barn och vi planera vår 4e för ett år sedan. Fick sedan två missfall under detta året i v 6-8 nån gång där. 
    Blev gravid igen i augusti och än har det gått bra och går in i v 15 imorgon. 
    Jag gjorde ett vul tidigt där dom såg att jag va i v 6+2 vilket var skönt att se att det såg bra ut men dock så lugna det mig inte så länge. Går fortfarande med ständiga känslan att nått är fel eller kommer gå fel. Var tidigt i v på ett tidigt ultraljud som man nu får automatiskt vilket såg jätte bra med alla kroppsdelar och alla organ osv. Ändå kan jag inte släppa oron. 
    Jag tror det är individuellt hur länge oron är kvar och för många kan det hjälpa att se att det är dågot där och att ett hjärta tickar medan för vissa som i mitt fall så hänger det ändå kvar.

    Jag tänker att dom kan ändå inte se något i den veckan du är i nu så nu är ganska meningslöst att göra ett ultraljud men om ett par veckor så tycker jag du ska ringa till gyn och be om att få en koll så det förhoppningsvis kan ge dig lite lugn .

    Håller tummarna för dig 🙏

  • Brallans

    Hej 

    Ville bara flagga upp för att det redan finns en ganska aktiv tråd med BF juli, den heter BF Juli 2023 

    J
    ag hade två missfall på raken innan så jag har varit extremt nojjig och testat mig varje dag men ska försöka trappa ur och ta digitalt en gång i veckan för att se att det ökar i veckor... hoppas så på tredje gången gillt. 

    Jag kommer göra ett VUL i v 8 någonstans där för att se om det finns något levande i magen eller ej, kommer nog behöva göra det privat gissar jag på men känner att det är värt det för att stilla oron...

  • Lila11

    Hej! Hänger gärna med här.


    Hade en MA i 6:e veckan i april. 


    Testade positivt för några dagar sedan och är nu 4+2. Har bf 7/7. Hoppas så få se hjärtslagen vecka 7 då jag har VUL.


    Hoppas alla mår bra och att det ska gå vägen för oss <3  

  • Helenasojörgens
    Lila11 skrev 2022-10-31 17:25:18 följande:

    Hej! Hänger gärna med här.


    Hade en MA i 6:e veckan i april. 


    Testade positivt för några dagar sedan och är nu 4+2. Har bf 7/7. Hoppas så få se hjärtslagen vecka 7 då jag har VUL.


    Hoppas alla mår bra och att det ska gå vägen för oss <3  


    Hej kul o grattis😊 
    Jag har bett om ett jätte tidigt ultraljud då jag båda missfallen börjat blöda 7+ o 8+ o på ultraljudet har inget varit kvar ....
    Beklagar ditt MA ... hade ett MA gör några år sen 

    Aldrig varit med om flera missfall på raken. 

    Jag är 4+2 idag... dina symptom? Mina e trötthet o konstig känsla i kroppen plus metallsmak i munnen.
  • Lila11

    Tack och grattis till dig också Drömmer

    Jag har bara mini-symtom, mest bröstvårtorna som ömmar och har lite svagt illamående. Svårt att veta om man inbillar sig :) Nästa vecka ska jag ta blodprov. Bor utomlands, så ingen BVC. 

    Jag försöker tänka positivt, hur svårt det än är. Ni som har barn vet ju att det kan fungera, för mig känns det smått otroligt haha?. 


     

  • Helenasojörgens

    Ja mina bröstvårtor kan jag knappt röra haha 

    Förstår din oro men försök tänka  att du väntar barn o inte missfall
    Fick höra d om o om igen av min gynekolog han e sjukt bra 
    Han jah går till för ultraljud privat 

  • Katch91
    Helenasojörgens skrev 2022-11-04 08:26:20 följande:

    Ja mina bröstvårtor kan jag knappt röra haha 

    Förstår din oro men försök tänka  att du väntar barn o inte missfall
    Fick höra d om o om igen av min gynekolog han e sjukt bra 
    Han jah går till för ultraljud privat 


    Jag sitter nu i samma sits som du när du startade denna tråd.
    Augusti i v 4+2 mf och oktober i v4+4 mf. Så två likadana missfall med en mens i mellan. 


    hittills har jag verkat bli gravid varannan månad då det alltid kommit en mens mellan trots att vi försökt direkt efter missfallen. Samma sak denna graviditet, en mens sen gravid. Nu är jag i v 3+4 och oron är hemsk.

    hjärnan associerar ju automatiskt till de två senaste erfarenheterna jag har.
    Har en 12åring och en 9åring som var Resultatet av två positiva graviditetstest så aldrig behövt uppleva detta innan.

    Hur mår du och hur går det för dig? 

Svar på tråden Gravid med bf juli