• idiss123

    NIPT fetal fraktion procent

    Hej! Jag är nyfiken på att höra vad eran fetal fraktion procent var på ert nipt test. Jag har fått svar när jag var i vecka 12 (11+0) att det var negativt och att min FF procent var på 6%. Men nu är jag orolig efter att ha läst att det borde vara på 7% uppåt för bäst resultet. 


    Supergulligt om ni skulle vilja svara samt om det var så att bebisen var frisk etc. Tack!

  • Svar på tråden NIPT fetal fraktion procent
  • Anonym4848
    idiss123 skrev 2022-10-30 10:22:34 följande:
    NIPT fetal fraktion procent

    Hej! Jag är nyfiken på att höra vad eran fetal fraktion procent var på ert nipt test. Jag har fått svar när jag var i vecka 12 (11+0) att det var negativt och att min FF procent var på 6%. Men nu är jag orolig efter att ha läst att det borde vara på 7% uppåt för bäst resultet. 


    Supergulligt om ni skulle vilja svara samt om det var så att bebisen var frisk etc. Tack!


    Jag tog testet i v. 13+4 när jag skickade in, så lite svårt att jämföra kanske? Hade 11,2% i fetal fraktion. Ni är hon 9 månader och fullt frisk! <3
  • Anonym4848

    Lägger till att minst 4% säger de väl, så 6 borde ju va fullt tillförlitligt.

  • Anonym (Fetal fraktion)

    Min fetal fraktion var i vecka 11, 13.243%. Står att det uppfyller kvalitetskraven för provet🤷?♀️

Svar på tråden NIPT fetal fraktion procent