• Sun 30 Oct 2022 13:43
    3220 visningar
    5 svar
    +1
    5
    3220

    Prövning engelska 6 hermods

    Hej! tänkte fråga om nån som har gjort prövning i Engelska 6 hos hermods? Och kan dela med sig lite information, jag har läst den kursen och på grund av F på nationella provet fick jag f på hela kursen och nu måste jag göra en prövning .

  • Svar på tråden Prövning engelska 6 hermods
  • Anonym (Lärar­e)
    Sun 30 Oct 2022 16:03
    #1

    Du ska bestrida detta, du behöver inte göra någon prövning. Det finns ingen grund för att ge F på en hel kurs pga dåligt resultat på NP.

    Ifrågasätt detta till läraren, till rektorn, till huvudmannen och om du inte får gehör tar du det till Skolinspektionen. Det finns ingenstans skrivet i våra styrdokument att man får göra på detta sätt. NP väger tungt ja, men om du lyckats bra på kursen i övrigt får de inte underkänna dig.

  • Anonym (Lärar­e)
    Sun 30 Oct 2022 16:04
    #2
  • Sun 30 Oct 2022 16:15
    #3


    Så här har läraren skrivits , jag hade godkänt på alla uppdrag och en delvis godkänt på uppdrag,
  • Anonym (Lärar­e)
    Sun 30 Oct 2022 16:19
    #4

    Ok, då förstår jag mer! Måste tyvärr hålla med din lärare om ditt F. Du kommer att prövas på samtliga av kursens kriterier, alltså både skriftligt, muntligt, hörförståelse och läsförståelse. Läraren är den som ansvarar för att utforma prövningen.


    bnfshw skrev 2022-10-30 16:15:12 följande:


    Så här har läraren skrivits , jag hade godkänt på alla uppdrag och en delvis godkänt på uppdrag,
  • Anonym (---)
    Sun 30 Oct 2022 17:15
    #5

    Jag är engelsklärare på gymnasiet och utifrån det omdöme du fått där så förstår jag att det inte räckte till E. Även om du klarade NP  (kan inte ha varit mer än på E-nivå?) så styr inte NP hela betyget, så man behöver ha stabila resultat rent generellt och det verkar du inte ha haft.

Svar på tråden Prövning engelska 6 hermods