• Sun 30 Oct 2022 18:01
    8244 visningar
    2 svar
    2
    8244

    Udda symptom

    Min son har på senaste tiden klagat över att det Ibland känns som om att saker är kvar i munnen efter att han spottat ut det, exempelvis tandborsten. Ibland säger han även att det känns som om han har kvar saker i handen fastän han lagt ifrån sig saken. 

    Han fyller snart 8 år och vi har delad vårdnad, bra relation och umgås mycket men det är först nu som det krupit fram att han sagt detta några gånger både hemma hos mig och hemma hos sin far. Har tänkt ringa upp till HC i morgon och prata med någon och höra ifall det är något att oroa sig för. 

    Men vad kan detta udda vara? 
  • Svar på tråden Udda symptom
  • Anonym (undra­r)
    Sun 27 Nov 2022 03:21
    #1

    Vad sade sjukvården om det här?


    Jag antar att det kommer att ta lång tid att utreda, just för att han är barn, men stå på dig. Det finns ju hur många konstiga, och nästan okända, diagnoser som helst i vårt land. Fortsätt ta ditt barns ord som sanning, även om sjukvården avfärdar er, men var inte orolig. Lär honom att hantera det hela om ni inte får hjälp. Och framför allt: förstora det inte, utan låt det bara vara. Tjata inte om det, utan hitta lösningar som funkar utan att han knappt märker det.

  • Anonym (Itro)
    Thu 12 Jan 2023 00:23
    #2

    Blev det bättre?

Svar på tråden Udda symptom