• Anonym (Chickado)

    Varannan vecka relation

    Jag är skild med två barn under 10 år och funderar en del kring hur en ny relation skulle kunna se ut. 


    Jag är inte i behov av en ny partner för att mitt liv ska fungera eller för att vara nöjd. Jag klarar mig själv ekonomiskt och praktiskt men det betyder ju inte att det inte vore trevligt att en likasinnad person som man kan ha roligt och njuta av. Är inte ute efter en bonuspappa till mina barn utan en person som kan vara en positiv bonus i mitt liv och vice versa så klart. Är inte ute efter att skaffa flera barn! 


    Av det jag sett och upplevt hos vänner, bekanta och kollegor är dock att man relativt snabbt( i mitt tycke då vill säga) flyttar ihop med sin nya kärlek och ska leva bonusfamiljeliv med barn, djur och hem. Jag förstår såklart den ekonomiska aspekten av ett boende osv ( jag är långt ifrån ekonomiskt oberoende men klarar mig bra) men ofta så slutar det ju inte så bra efter ett par år.

    Finns det de några här som har träffat nya kärlekar och haft långvariga relationer utan att flytta ihop och leva bonusfamiljeliv? Eller blir det jobbigt i längden också? 

  • Svar på tråden Varannan vecka relation
  • Anonym (Eagle)

    Du vill ha en kk du kan ta fram ur lådan då du vill leka av dig lite och stoppa tillbaka den när du är nöjd för stunden? Ok. Inga problem. Skaffa dig en sån då. Endast du vet hur du vill forma din perfekta relation. 

  • Anonym (Kvinna 39)

    Håller med dig ts. Jag förstår inte varför folk får någon slags panik efter att ha varit i en långvarig relation och kanske till o med skaffat barn, då gäller inte "normala" regler längre som att lära känna den man flyttar ihop med och bara vara i en relation ett par år först.

  • Anonym (A)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2022-10-30 19:23:48 följande:
    Håller med dig ts. Jag förstår inte varför folk får någon slags panik efter att ha varit i en långvarig relation och kanske till o med skaffat barn, då gäller inte "normala" regler längre som att lära känna den man flyttar ihop med och bara vara i en relation ett par år först.
    Håller med
  • Anonym (Chickado)
    Anonym (Eagle) skrev 2022-10-30 19:19:43 följande:

    Du vill ha en kk du kan ta fram ur lådan då du vill leka av dig lite och stoppa tillbaka den när du är nöjd för stunden? Ok. Inga problem. Skaffa dig en sån då. Endast du vet hur du vill forma din perfekta relation. 


    Tror kanske att jag uttryckte mig otydligt eller så  vill du missförstå mig Drömmer
    Jag är inte ute efter en kk eller enbart sex utan jag efterfrågade erfarenheter av att ha långvariga relationer där man inte måste bo ihop. För mig så känns det helt enkelt inte så lockande eller enkelt att flytta ihop med barn och få allt att fungera med ex, aktiviteter , olika syn på uppfostran/regler osv. 


    Ifall man båda har barn sen innan så har man ena veckan med sin barn och fokus på dem och deras aktiviteter den andra kan man ägna åt varandra. Fördelen med att inte bo ihop tänker jag kan vara att man inte måste ha exakt samma syn på hur man vill bo, hur man vill inreda, hur man vill sköta sitt hem, hur man uppfostrar sina barn osv. 

    säger inte att jag aldrig vill bo ihop med någon på heltid i framtiden men när och om det sker så vill jag verkligen känna den personen och vara så säker man kan vara på att det passar relationen. Jag efterfrågar erfarenheter eftersom jag i min bekantskapskrets inte har någon som testat att en särbo relation med barn på varsina håll längre än typ ett år. De få särborelationer som finns i min närhet är mellan personer som är 65+ och pensionärer och då jag bara är 30 och lever helt annat liv så är det svårt att kunna känna igen sig och applicera deras tänk på min situation. 


     

  • AMKA

    Jag är 34 år och har min sjuåring varannan vecka och en särborelation sedan 4 år tillbaka. Inga planer på att flytta ihop heller inom snar framtid, osäkra på om vi ens vill ha barn tillsammans eller någonsin flytta ihop. Vi trivs rätt bra som det är, han umgås med min son och mig ibland och ibland äter vi middag tillsammans alltihopa (sonens pappa inräknad). Vi umgås dock som mest när min son är på pappavecka, då passar vi på att sova över och sådant. Jag värnar om min tid med mitt barn iom att jag bara är med honom halva tiden och det förstår karln jag är med. Han har dessutom mycket i sitt liv som tar tid ifrån familj osv. 


    Funkar fint för oss, kommer aldrig byta bort honom. Vi har känt varandra i 17 år. :)

Svar på tråden Varannan vecka relation