• Anonym (Ida)

Min kompis fick mer glada miner än mig

Jag och min kompis var i ett shoppingcentrum. Kom fram en äldre dam som Frågade vad en affär låg. Hon valde att fråga min kompis om hjälp trots jag log och ville hjälpa henne. Jag var dessutom närmast henne? men icke..
    vi gick in på Ica och de var smakprov. Hon som stod där log och tittade enbart på min kompis och sa att vi fick smaka. Efteråt frågade hon om de va gott. Hon tittade enbart med beundran på min kompis.vet inte ens om hon titta åt mitt håll, trots jag också smakade. När vi satt åt indisk mat senare så kom de fram en kille och sa till min kompis att den där rätten va så god och att han beställt samma. helt random. Dock beställde jag samma rätt. Varför valde han att säga det till henne o inte mig händer jämt att folk ler mot min vän med beundran och nästan inte ens tittar på mig. Vad kan detta bero på? Att jag är ful? Eller ser elak ut??

• Svar på tråden Min kompis fick mer glada miner än mig
  • Anonym (Killgissar)

Så du är mindre populär än din kompis. Min gissning är att det handlar om utstrålning.

• Anonym (Ida)
    Anonym (Killgissar) skrev 2022-10-30 21:50:13 följande:

Så du är mindre populär än din kompis. Min gissning är att det handlar om utstrålning.

Nja är mer framåt än henne. Har mer vänner och status. Men okända väljer att alltid fråga henne om vägen eller vad klockan är osv 
  • Tukt

Svårt att svara på. Men tänker att om man är så där uppmärksam på personers reaktioner, att man liksom studerar folk som kommer fram för att söka svar på sin fråga. Ja då kanske man kan framstå som lite creepy och att den som kommer fram då undviker en.

• Anonym (Xyz)

Hon kanske är snyggare, smalare, ser mer välklädd ut?eller så är det du som har de motsatta egenskaperna. 

Min kompis berättade hur otrevliga folk var mot henne när hon tillfälligt var överviktig pga en sjukdom som tvingade henne att äta höga doser kortison. 

• Anonym (Ida)
    Anonym (Xyz) skrev 2022-10-30 22:40:27 följande:

Hon kanske är snyggare, smalare, ser mer välklädd ut?eller så är det du som har de motsatta egenskaperna. 

Min kompis berättade hur otrevliga folk var mot henne när hon tillfälligt var överviktig pga en sjukdom som tvingade henne att äta höga doser kortison. 

Min kompis är smal. Väger typ 48 till 167 cm. Jag är väl inte överviktig. men större än vad hon är i kroppen. Om hon är vackrare eller inte har jag ingen aning om. Ligger väl i betraktarens ögon. Men endel som pratar med henne är tanter. Svårt att tro att en tant hellre pratar med henne än mig för att hon är smalare eller vackrare. Hade varit en annan sak om killar flirtade med henne 
  • Anonym (malla)

Hon ser nog snällare ut än dig.

• Anonym (Ida)
    Anonym (malla) skrev 2022-10-30 23:08:54 följande:

Hon ser nog snällare ut än dig.

Jag ser snäll ut. Iaf enligt mig.. har vänliga ögon 
  • Anonym (Tjockis)

Jag är ofta den som blir talad till/får hjälp när jag är ute på stan, oavsett om jag är själv eller med vänner.
    Tror jag har en omhändertagande aura.
    Är rejält överviktig så har inte utseendet som en fördel.

• Idadenfina02
    Anonym (Tjockis) skrev 2022-10-30 23:11:01 följande:

Jag är ofta den som blir talad till/får hjälp när jag är ute på stan, oavsett om jag är själv eller med vänner.
    Tror jag har en omhändertagande aura.
    Är rejält överviktig så har inte utseendet som en fördel.

Du ser kanske snäll ut och så? Utstrålar självsäkerhet. Jag väljer ofta att fråga personer om saker som jag tycker ser snälla ut 
  • Anonym (Killgissar)
    Anonym (Ida) skrev 2022-10-30 22:35:22 följande:
    Nja är mer framåt än henne. Har mer vänner och status. Men okända väljer att alltid fråga henne om vägen eller vad klockan är osv 
    Främlingar bryr sig inte om hur många vänner du har eller "status", det är nånting i hennes utstrålning som gör att hon verkar mer sympatisk i alla fall. Kan ha att göra med just det du skriver om, att du tänker på sånt som status avslöjar en del.
Svar på tråden Min kompis fick mer glada miner än mig