• Kuljul

Byta jobb

Hej! jag 25år fyllda jobbar som servicetekniker på en mindre familjen ägd verkstad. Ägaren börjar bli till åren och ger mer ansvar, jag får ta mycket ansvar med allt från kund hantering offert  till betalning reservdels beställningar etc och tar med mig jobbet och stressen hem varje dag, jag tycker inte att min lön (32k innan skatt) väger upp hur mycket jobb jag lägger ner, dock får jag dåligt samvete att byta jobb då vi är släkt och jag vet hur mycket det kämpats att bygga upp detta. jag vill helst inte ta över något med 2 små barn och sambo hinner jag inte med något på fritiden som det är nu. 

hur hade ni gjort i min situation? vad Bör man väga upp hur ska jag tänka? 

jag kan se mig själv i så många olika jobb jag har ett intresse för sälja jag har lätt att prata med nya människor osv jag har sökt och fått chans Till flera jobb men tackar nej för hjärtat säger att det är fel när jag börjar grubbla och då kommer skuld känslorna 

• Svar på tråden Byta jobb
  • Funderar81

Du har ju egentligen redan själv svaret. Föreställ dig själv där på arbetsplatsen om typ 7 år. Hur kommer du att må? Hur mår din familj när du har det kass?
    Vad vill du kunna erbjuda dina barn? din sambo? Ska du hålla på offra dig dag ut o in i åratal så ska det vara i prioriterad ordning, vem är viktigast? Dina barn, din sambo eller hur. Är det du gör nu nåt som gagnar dem? Om svaret är nej så vidare i livet med dig.

Svar på tråden Byta jobb