Känner mig frisk, men hosta och slem ger sig inte
Det har nu gått en hel vecka, sedan jag var förkyld. Jag har egentligen precis blivit frisk, känner mig mer piggare. Men jag försöker ta det lugnt, just för att jag tror att jag inte är helt frisk misstänker jag.
Jag har nämligen fortfarande kvar hosta. Ibland lyckas jag få upp tjock slem, precis som jag hade under förkylningen. Slemmet var betydligt tjockare när jag var förkyld. Nu är det inte lika tjock och det kommer inte lika mycket upp.
Men hosta gör jag minst sagt. Flera gånger om dagen.
Jag läste att om hostan inte ger sig efter fyra veckor, så skall man kontakta Vårdcentralen.
Jag brukar i vanliga fall bli frisk ifrån förkylningen efter bara fyra dagar. Så detta är egentligen väldigt ovanligt för mig.
Jag har börjat tänka på att dricka mer vatten. Just för att det kan hjälpa att få upp slemmet lättare, så det inte blir lika trögt. Men jag vill verkligen få ett slut på hostan nu...Kan man inte kontakta vårdcentralen redan nu och bli undersökt? Detta är som sagt ovanligt för mig att en hosta sitter kvar så här länge eller att jag är förkyld i en hel vecka.