• Ingetnamn123

    Ni som har haft förlossningsdepression / ångest när gick det över?

    Hej,
    Blev mamma till en underbar pojke i augusti och sedan förlossningen har jag fått panickångest som kommer och går. 
    Vissa dagar mår jag bra och blir hoppfull att jag äntligen börjar njutta av mammalivet och bebistiden men kan må skitdålig dagen efter. Får panikångest som sköljer över mig. Kan komma när somhelet. 
    Får även tvångstankar men värst är nog ändå ångesten. Det känns som jag kvävs och inte kan andas. 
    Har kontakt med psykolog på BVC och det hjälper lite men tar inte bort ångesten. Jag börjar tappa hoppet :(


    Ni mammor som har haft förlossningsdepression / panikångest när gick det över? När började ni känna glädje över mammalivet? 

  • Svar på tråden Ni som har haft förlossningsdepression / ångest när gick det över?
  • Anonym (Depp)

    Jag drabbades av det med min yngsta dotter. Kulmen kom vid 6 månader och då mådde jag riktigt dåligt. Fruktansvärd ångest, ingen ork, och kunde inte sova. Jag kontaktade vården och fick snabb hjälp och medicinering. Det vände ungefär efter tre veckor och det enda jag ångrar är att jag inte sökte hjälp tidigare. Mår du dåligt så kontakta BVC, mvc eller din vårdcentral så får du hjälp och det är vanligare än man tror och man får hjälp.

  • Anonym (Chr)

    Bästa du. 


    Jag vet hur det känns. Har varit där två gånger. 


    Be om medicin för att få bort ångesten. Då blir tankarna lättare och du kommer på fötter igen. Inget är värre än ångest. Eliminera den så löser sig andra saker. Du måste inte äta det resten av livet. 


    Ta hand om dig!
    stor kram! 

Svar på tråden Ni som har haft förlossningsdepression / ångest när gick det över?