• Lillamy22

    ÄL teststickor, tillförlitiga?

    Är ÄL stickorna tillförlitliga? Jag har nu testat varje dag, samma tid, i 8 dagar i streck och får bara negativt. Började cykeldag 12 och är nu på cykeldag 20. Cykeldag 16 fick jag två streck men enligt beskrivningen skulle ju teststrecket vara lika skarpt eller skarpare än kontrollstrecket om det ska vara positivt, det var det tydligaste strecket jag haft under tiden jag testat men ändå inte tillräckligt. 

    Min menscykel varierar lite, har legat mellan 28-34 dagar typ. 

  • Svar på tråden ÄL teststickor, tillförlitiga?
  • Jag är bara jag

    Nja, inte helt pålitliga. Man kan få positiva ältest, men sakna äl och man kan få negativa test och ändå ha äl. Vissa har så kort stegring att de behöver testa 2 ggr dagligen för att hinna få positivt. Och egentligen behövs de inte. Inte om man har regelbundet sex i alla fall. Med en sån cykel du har har du äl mellan dag 14 och 20 såvida du har 14 dagars lutealfas.

  • Skuntlund

    Jag vet inte generellt hur tillförlitliga dom är men jag har använde clearblues ägglossningstest som visar en glad gubbe båda gångerna jag blivit gravid. Jag har ca 45 dagars cykel och ingen aning om när jag har ägglossning så jag testade med dom och blev gravid båda gångerna efter dom visat hög fertilitet. 😊 så för mig var dom tillförlitliga i det avseendet. 

  • annieh897

    Mina streck blev aldrig starkare än teststrecken. Men jag är gravid så uppenbarligen hade jag ägglossning även om strecken aldrig blev så starka som de skulle enligt instruktionerna. 

  • Lillamy22

    Tack för svaren. Vi har regelbundet sex och haft så i de 7 månader vi försökt bli gravida, därför vi gav ett försök med äl-testen.
    Jag är nu på cykeldag 38 men negativt gravtest imorse.. 

    Usch vad hopplöst det känns. 
    Ja jag vet att det är normalt att försöka längre än vi gjort, vi var väl naiva som trodde att det skulle gå lite snabbare än såhär att plussa  

Svar på tråden ÄL teststickor, tillförlitiga?