Kommer jag förbli singel för evigt?
Hej
Är en kille på 26 år som är en hopplös singel. Har testat nätdejting och pratat med några tjejer på olika nätforum, men utan resultat. Ibland klickar vi med varandra och har en intensiv period där vi chattar och pratar mycket, men oftast så svalnar intresset från tjejens sida relativt fort och vi glider isär.
Jag lider även av högfungerande autism och har svårt för att se nyanser i vardagen och i det sociala samspelet. Ibland tolkar jag skämt bokstavligen eller så övertolkar jag sociala situationer (oftast till min nackdel). På universitet klarar jag tentorna utan större problem och har lätt för att förstå koncept och samband, men i sociala sammanhang är jag som en vilsen tonåring.
Alla säger till mig att "det kommer när du minst anar det" eller "det finns någon för alla", men börjar tvivla på om detta stämmer. Ser hur människor som har missbrukarproblem eller är arbetslösa kan hitta en tjej, medan jag står kvar ensam och isolerad.
Vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta inlägg. Vad tror ni, kommer jag träffa någon en dag eller kommer jag att förbli singel livet ut?
Allt gott