• Folivee

    Ni med erfarenhet av diskbråck

    Hej,
    Jag fick ett diskbråck i nacken (C7) för ca 1 år sedan, något av det mest plågsamma jag varit med om, med nerv klämningar ut i vänster arm. Den värsta smärtan varade i närmare 2 veckor innan det började bli bättre. Styrkan vänstra armen blev extremt nedsatt, höll på att ramla av kontorsstolen när jag skulle lyfta upp mig med hjälp av armstöden och amen gav vika. 
       Idag är jag  näst intill återställd, en mindre svaghet i armen än, men annars är symptomen i princip borta. Den senaste veckan har jag dock fått en konstig smärta runt området, trott att jag varit stel och öm från träning, men smärtan sitter så centrerat på ryggen jämfört med hur den brukar vara. För en stund sedan högg det dessutom till väldigt obehagligt och plågsamt när jag böjde ner nacken, och nu värker det värre än innan, särskilt när jag vrider eller böjer bak huvudet. 

    Så jag undrar då, ni som haft/har diskbråck, har det återkommit och hur upplevde ni det?

  • Svar på tråden Ni med erfarenhet av diskbråck
  • Deeru

    Jag har diskbråck i 4 nackkotor. Det som hjälper mig är att gå regelbundet till en duktig naprapat. De ger även bra tips på rörelser och träning man kan göra för att stärka upp runt omkring.

Svar på tråden Ni med erfarenhet av diskbråck