• Lupp126

    Magproblem! Erfarenhet? Kompetens?

    hej, vi har en 6 månaders pojk som sedan födsel har haft stora bekymmer med magen och att bajsa. Han krystar och krystar i timvis och sällan kommer det bajs utan hjälp. Vi fick först förklarat att det var omogen mage och tarm. Men det blir inte bättre, snarare sämre.. han har skrikit fruktansvärt mkt pga magont och även spytt en hel del. Därför provade vi mjölkfritt utan resultat. Till slut provade vi lavemang efter att ha pratat med bvc och då kom en svart slempropp ut och han kunde sedan bajsa ganska bekymmersfritt i ett par dagar och sedan kom problemet tillbaka. han krystar och krystar och blir så ledsen och får ju antagligen ont i magen när inget kommer. Vi ger även laktulos..

    har någon liknande erfarenheter?

    jag vet inte vad jag ska göra mer? Har sökt vård på andra håll och väntar på svar.. 

  • Svar på tråden Magproblem! Erfarenhet? Kompetens?
  • Funderar81

    Min stora fick movicol i nästan 1,5 år. Halv till hel påse om dagen.  Lactulos funkade inte  alls. Prova med det ett tag istället.

  • Lupp126
    Funderar81 skrev 2022-11-05 00:29:09 följande:

    Min stora fick movicol i nästan 1,5 år. Halv till hel påse om dagen.  Lactulos funkade inte  alls. Prova med det ett tag istället.


    Tack för svar!! 🙏🙏 fick du det på recept? 
Svar på tråden Magproblem! Erfarenhet? Kompetens?