• cassie000

    Missfall???

    Jag plussade i fredags förra veckan och enligt min app inne i v5 nu. Igår började dagen med att det droppade lite blod på morgonen när jag var på toa, ringde BM och hon sa att det är vanligt jag behövde inte oroa mig. Fortsatte blöda under dagen, blod som för mig inte kan räknas som en ?liten blödning?. Ringde 1177 för att rådfråga vid 16 och hon svarar mig att jag kan ta detta med ro. Sålänge jag inte blöder rikligt (blöder igenom en binda på en timme), har feber och jätteont så var allt frid och fröjd. Idag blöder jag fortfarande i mina ögon rätt mycket men enbart vid toalettbesök, ingenting i troskydd, har inte ont alls har inte haft det heller. Jag får panik över att inte veta om de är missfall eller inte och har svårt att ta deras ord att ta det med ro för jag tycker att de är för mycket blod. Någon som kan hjälpa mig förstå? min första graviditet och har ingen som helst erfarenhet?

  • Svar på tråden Missfall???
  • Anonym (F)

    Det kan mycket väl vara ett missfall men låter inte som att du blöder jättemycket om du bara blöder när du går på toa? 

    Det 1177 menar med att blöda genom en binda och ha feber menas inte med att allt är frid och fröjd. Det menas bara att missfallet sköter sig själv utan risk för din egna hälsa. Har själv haft ett missfall i början av V6, det gjorde inte ont alls, jag som annars brukar ha en del mensvärk vid mens. Det var mest en rikligare blödning.

    Såhär tidigt kan man inte göra mer än att avvakta eftersom man troligen inte kommer se något alls på ett ultraljud. Det är tyvärr det tråkiga svaret. 

    Hoppas det går bra ändå för dig :)

  • cassie000
    Anonym (F) skrev 2022-11-03 10:38:53 följande:

    Det kan mycket väl vara ett missfall men låter inte som att du blöder jättemycket om du bara blöder när du går på toa? 

    Det 1177 menar med att blöda genom en binda och ha feber menas inte med att allt är frid och fröjd. Det menas bara att missfallet sköter sig själv utan risk för din egna hälsa. Har själv haft ett missfall i början av V6, det gjorde inte ont alls, jag som annars brukar ha en del mensvärk vid mens. Det var mest en rikligare blödning.

    Såhär tidigt kan man inte göra mer än att avvakta eftersom man troligen inte kommer se något alls på ett ultraljud. Det är tyvärr det tråkiga svaret. 

    Hoppas det går bra ändå för dig :)


    Jag tycker att det är mycket blod när jag väl går på toaletten. Det hon sa igår på 1177 var att sålänge jag nt hade symtomen feber,riklig blödning på så sätt att jag blöder igenom bindor och ont så ska jag inte ta detta som ett missfall. Men som jag sa till henne så känns de som att jag blöder för mycket för att det inte skulle vara ett missfall men hon sa att jag skulle ta det med ro och inte tolka det som ett missfall. 
  • Anonym (Dahlia)

    När det är tidigt så kan det vara en mindre blödning utan smärta och ändå missfall, så vad hon på 1177 sagt stämmer ej tyvärr. jag har haft missfall v 7-8 med mindre blödning än mens, bara lite i binda men mest på pappret och utan smärta i princip, efter ett par dagar var det som en mycket mild mensvärk under en kortare stund. började som en liten rosa flytning och ökade lite varje dag, tog ca 10 dagar tills blödningen upphörde. behövde inte läkarbesök och fick negativt test efter en vecka. Mitt tips är att kolla om test blir svagare/försvinner, då är det nog missfall. är dock vanligt med blödningar i graviditet som kan vara helt ofarliga, bara att vänta och se tyvärr.

  • Anonym (F)
    cassie000 skrev 2022-11-03 11:37:38 följande:
    Jag tycker att det är mycket blod när jag väl går på toaletten. Det hon sa igår på 1177 var att sålänge jag nt hade symtomen feber,riklig blödning på så sätt att jag blöder igenom bindor och ont så ska jag inte ta detta som ett missfall. Men som jag sa till henne så känns de som att jag blöder för mycket för att det inte skulle vara ett missfall men hon sa att jag skulle ta det med ro och inte tolka det som ett missfall. 
    Är det klumpar i blodet också? 

    Tycker det låter konstigt att säga att så länge du inte har feber eller blöder genom så är det inte missfall. Som att alla med missfall får feber, det stämmer inte alls. Förstår att de inte vill oroa dig i onödan, det finns ju som sagt kvinnor som blödit tigit i graviditeten utan att det har varit något fel. 
  • Jag är bara jag

    Jag har haft 2 tidiga missfall och även blött helt ofarligt som gravid. Skillnaden har framförallt varit vilken sorts blod det har varit och smärtan. Slemmigt, tjockt och segt med klumpar och ont= missfall. Ofarligt= tunt, rent, klarrött blod och inget ont. Och jag blödde betydligt mer än bara vid toabesök v.7! Krävdes binda 2 dagar och trosskydd 5 dagar så en hel vecka totalt. Övertygad om ett 5:e m.f, men det var det inte (hade 2 sena m.f också).

  • Anonym (Enannan)

    Mina tidiga MA har varit sparsamma blödningar, aldrig blödigt igenom en binda. Fick ett ma i v11 då blödde jag kraftigt, men de 2 som skett i v 5 och 6 har varit sparsamma. 
    Det är vanligt att blöda efter samlag men det du beskriver låter som ma.. Mina ma har visat sig efter samlag, tror att det kan hänga ihop med att orgasm är en muskel sammandragning så att det då fått lite skjuts ut. Alltså inte att det framkallat ma men hjälpt det ut typ.. 

Svar på tråden Missfall???