• byrålåda1

    Påverkar detta mina möjligheter att bli chef?

    Hej!

    Jag jobbar hårt på ett företag i många år nu, och dessutom studerar för att bli chef på detta större börsnoterade företag.
    Jag har tidigare, på ett skojsamt sätt, gjort mig rolig över andra människors utseende och deras arbetsprestationer med andra arbetskollegor. Detta har skett via sms.

    Är detta illa för mina chanser att bli deras arbetsledare? Dessa sms har inte kommit fram men dom existerar på andra människors telefoner.

  • Svar på tråden Påverkar detta mina möjligheter att bli chef?
  • Kockobello

    Det är ju inte karaktärsdrag man brukar vilja se hos ledare.

  • Anonym (förstås)

    Om det kommer fram kan du naturligtvis inte komma på fråga som chef för någon alls, i synnerhet inte de berörda parterna. 

  • Anonym (?)

    Inte en chans att du blir chef med det där beteendet glöm det

  • Anonym (Idiot)

    gör om och gör rätt. Det är aldrig ok att mobba eller skoja på det aättet. Om du ska ha en chans att bli chef (ledare) så behöver du växa upp och behandla omgivningen rätt. Det du har gjort kan alltid komma fram och vara till din nackdel.

    har svårt och tro att du kan bli chef på din nuvarande arbetsplats under de omständigheterna. Byt jobb och börja bete dig med respekt för omgivningen.

  • Anonym (Process)
    byrålåda1 skrev 2022-11-03 12:26:53 följande:
    Påverkar detta mina möjligheter att bli chef?

    Hej!

    Jag jobbar hårt på ett företag i många år nu, och dessutom studerar för att bli chef på detta större börsnoterade företag.
    Jag har tidigare, på ett skojsamt sätt, gjort mig rolig över andra människors utseende och deras arbetsprestationer med andra arbetskollegor. Detta har skett via sms.

    Är detta illa för mina chanser att bli deras arbetsledare? Dessa sms har inte kommit fram men dom existerar på andra människors telefoner.


    Nja.... Självklart så är det som andra påverkat inget gott exempel som du vill ska komma fram i en rekryteringsprocess... Men om du nu genomgår utbildning, om inte sms:en sprids i en stor krets så är det inte alls säkert att det påverkar.... 

    Men du behöver ju vara medveten om att detta kan komma upp framöver. 
  • Anonym (Skämt?)

    Hoppas det är ett skämt? Du vill bli chef och problemet är meddelanden som finns kvar i andras telefoner, inte hur du ska stå ut med medarbetare som har fel utseende för din snäva smak?
    Hur ska du stå ut under medarbetarsamtal? Ska du ge folk sparken när de ändrar utseende ifall du anställt dem med rätt utseende? 

  • Kockobello

    Du borde nog göra någonting annat. Vad är det som lockar med att vara chef? Misstänker att det är av helt fel skäl.

  • me33

    Heheh, håller med föregående talare. Du är nog inte riktigt lämpad för att vara chef om du finner såna här småaktigheter nödvändiga. 

    Sedan har du ågren om vad du gjort och skriver på det här forumet om det Tungan ute

  • Anonym (äää)
    byrålåda1 skrev 2022-11-03 12:26:53 följande:
    Påverkar detta mina möjligheter att bli chef?

    Hej!

    Jag jobbar hårt på ett företag i många år nu, och dessutom studerar för att bli chef på detta större börsnoterade företag.
    Jag har tidigare, på ett skojsamt sätt, gjort mig rolig över andra människors utseende och deras arbetsprestationer med andra arbetskollegor. Detta har skett via sms.

    Är detta illa för mina chanser att bli deras arbetsledare? Dessa sms har inte kommit fram men dom existerar på andra människors telefoner.


    Förklara för mig hur det var "roligt"? Jag förstår inte hur skitsnack om andra är kul. Menar du att du och några andra sitter och smyg -sms:ar när ni observerat andra? 
  • Anonym (Skämt?)
    Anonym (äää) skrev 2022-11-04 08:59:01 följande:
    Förklara för mig hur det var "roligt"? Jag förstår inte hur skitsnack om andra är kul. Menar du att du och några andra sitter och smyg -sms:ar när ni observerat andra? 
    Folk gör så. Jag hade en handledare på en utbildning i våras som smsade flitigt. En gång råkade hon skicka fel till mig. Höll god min gentemot henne men anmälde. Människoyrke. Hon vill säkert bli chef. 
  • Anonym

    Att du behöver ställa den frågan gör naturligtvis att du är helt utesluten som chefsmaterial. Jävla nöt.

Svar på tråden Påverkar detta mina möjligheter att bli chef?